رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: امروز ترافیک نیم ساعت تا 45 دقیقه زودتر شروع شد و بزرگراه های پایتخت زودتر به استقبال خودروها رفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی در مراسم استقبال از مهر سال 92 که صبح امروز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: شهر تهران با مساحت 700 کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر به استقبال سال تحصیلی جدید رفت.

وی با اشاره به این که از اواخر خرداد ماه جلسات متعددی برای داشتن اولین روز مهر خوب و مطلوب برگزار شد افزود: علی رغم محدودیت هایی که بود تمامی ناوگان اتوبوسرانی به کار گرفته شد حتی اتوبوس های فرسوده نیز بازسازی و به خطوط تزریق شدند.

وی تصریح کرد: 1100 واگن در مترو تهران فعال داریم که صبح امروز در تمامی خطوط افزایش اعزام قطار و کاهش سر فاصله ها را داشتیم.

تشکری یادآور شد: آماری که از مترو تهران اعلام شده در ساعت 5 تا 6 صبح امروز 11 درصد ، 6 تا  7 صبح ، 17 درصد و 7تا 8 صبح 18 درصد افزایش مسافر را نسبت به روز گذشته داشته ایم.


وی با تاکید بر این که در سفرهای مترو با  28 درصد افزایش مسافر مواجه بودیم گفت: 6 هزار و 550 راننده سرویس مدرسه تا این لحظه آموزش های نیم روزه اخلاق حرفه ای، امداد و نجات و قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا گرفته اند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به وجود 700 کیلومتر فیبر نوری در سطح پایتخت اشاره کرد و اذعان داشت: هزار دوربین نظارت تصویر با وضوح تصاویر عالی در سطح تهران فعال هستند علاوه بر این موضوع 5 مرکز کنترل ترافیک محلی در نقاط مختلف پایتخت وجود دارد تا ترافیک تهران با سهولت بیشتری رصد شود.

وی در خصوص نصب دوربین های کنترل محدوده طرح ترافیک یادآور شد: 700 دوربین در محدوده طرح ترافیک نصب شده تا از ورود بی رویه خودروها به محدوده طرح ترافیک جلوگیری به عمل آید.

وی تاکید کرد: بزرگراه های همت، شیخ فضل الله، اتوبان تهران – کرج، بزرگراه شهید نواب صفوی، ترافیک را زودتر پذیرا بودند اما با یک انضباط خوب ترافیکی تصادفات زیادی نداشته ایم و تنها تصادف اتفاق افتاده در سطح شهر  واژگونی یک دستگاه پراید در محدوده بزرگراه نیایش غرب به شرق بود که خوشبختانه منجر به جرح و فوت نشد.

تشکری خاطر نشان کرد: وب کیوسک های نصب شده در سطح شهر می توانند اطلاعات مورد نیاز شهروندان برای جا به جایی با ناوگان حمل و نقل عمومی را در اختیارشان قرار می دهند.

برچسب ها: ترافیک ، مسافران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۲
مدير عامل محترم مترو كه اينهمه زحمت
مي كشند فكري هم براي جلوگيري از ورود اقايان به واگن مخصوص خانمها بكنند.
آخرین اخبار