جامعه بايد توجه بيشتري به قشر سالمند نشان دهد و به جاي نصيحت در خصوص احترام به اين افراد در جهت فراهم نمودن امكانات رفاهي و اجتماعي آنها گام بردارد.

دكتر جمشيد فروغان فلوشيب روانپزشكي سالمندان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه تعداد آسايشگاه ها و تخت سالمندان به نسبت جمعيت آنها بسيار كمتر از سطوح استاندارد است گفت: سالمندان جزيي از جامعه هستند و نبايد بدون توجه به نيازهاي آنها برنامه ريزي براي ايام فراغتشان داشته باشيم.

وي با بيان اينكه اغلب سالمندان با احساس بي ارزش بودن و ناتواني مواجه هستند اذعان داشت: جامعه بايد به سالمندان توجه بيشتري نشان دهد تا افسردگي ناشي از بي توجهي و عدم برآورده شدن نيازهاي آن ها از بين برود.

وي مناسب سازي فضاي شهري و در نظر گرفتن تسهيلاتي مانند سفرهاي زيارتي، سياحتي و استفاده از مراكز فرهنگي و هنري را از جمله عواملي دانست كه در ارتقاء روحيه سالمندان مناسب است.

دانشيار دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي خاطر نشان ساخت: سالمندان بايد خود را جدي بگيرند زيرا عضوي از جامعه بوده و ذي حق هستند كه از امكانات در خور و شايسته اي مناسب با سن و سال خود استفاده كنند./ع2

برچسب ها: افسردگی ، روان ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار