به منظور ارتقاء سطح علمي و آگاهي خبرنگاران و اصحاب رسانه، كارگاه آموزشي در اين خصوص به زودي برگزار خواهد شد.

دكتر ناصحي، رئيس اداره سلامت رواني و اعتياد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سراسر دنيا يكي از معضلات بخش سلامت اقدام به خودكشي و فوت ناشي از خودكشي است. به‌طوريكه در اكثر كشورهاي دنيا مرگ ناشي از خودكشي جزو ده علت اول مرگ محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه خودكشي در سنين جواني سه علت اول فوت است افزود: اقدام به خودكشي دو علت دارد، يكي از علل آن ابتلا به بيماري‌هاي اعصاب و روان است كه افسردگي در صدر آن قرار دارد و ممكن است آن قدر شدت بيماري شديد باشد كه بيمار دچار نااميدي شود و اقدام به خودكشي كند. دليل ديگر وجود بحران‌هاي خانوادگي، شغلي، تحصيلي، زناشويي و ضعف در مهارت حل مشكلات است.

ناصحي با بيان اين‌كه شيوع اقدام به خودكشي در تمام جوامع منجر به تدوين برنامه كامل پيشگيري از خودكشي شده است عنوان كرد: ما در كشور برنامه‌اي تحت عنوان بسته خدمات پيشگيري از خودكشي تدوين كرده‌ايم كه در اختيار تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشكي قرار گرفته است.

وي اظهار كرد: يكي از مهمترين ملاحظات كه برنامه پيشگيري از خودكشي اهميت دارد و برنامه‌هاي رسانه‌اي است چرا كه رسانه نقش مهمي دارد كه با فرهنگ سازي حساب شده مي‌تواند منجر به ارتقاي سطح سواد و سلامت در پيشگيري از خودكشي شود.

وي خاطرنشان كرد: در چند سال اخير برنامه‌هايي كه به صورت فيلم و سريال در رسانه ملي پخش شده به دليل عدم استفاده از كارشناس اين حوزه به آمار افزايش خودكشي دامن زده است.

وي تاكيد كرد: بر همين اساس يك برنامه پيشگيري از خودكشي از طريق رسانه‌ها را تدوين كرده ايم كه شامل كارگاه‌هاي آموزشي براي اصحاب رسانه است كه قرار است به زودي از خبرنگاران و اصحاب رسانه براي شركت در اين كارگاه دعوت كنيم./ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار