دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه کمبود داروی بیماران خاص روند بهبود بیماری را با مشکل مواجه می کندگفت: سازمان های بیمه گر و بیمه های مکمل باید با حمایت های بیمه ای خود در خصوص قیمت ها اختلافي در روند درمان ایجاد نکنند.

دکتر شهاب الدین جنیدی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با شاره به اینکه برخی از بیماران در دراز مدت نیاز به داروهای تخصصی و فوق تخصص دارند بیان داشت: علیرغم اینکه تعداد این بیماران خاص،ms و صعب العلاج به نسبت سایر متقاضیان دارو بسیار اندک بوده و اغلب داروهای آنها وارداتی است و نگرانی هایی ناشی از عدم تحویل به موقع دارو به این نوع بیماران وجود دارد.

وی با اشاره اینکه طول دوره درمان در این بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است تصریح کرد: با توجه بحث مصرف دارو در این بیماران چند ساله است کمبود موقت و چند روزه داروهای آنها می تواند روند رو به بهبود بیماری را با مشکل مواجه کند.

وی همچنین به مبالغ پرداختی بیماران در خصوص تهیه اقلام دارویی مورد نیازشان اشاره کرد و بیان داشت: هزینه هایی که بیماران خاص و صعب العلاج برای تهیه داروهای خود پرداخت می کنند باید با شرایط در آمدی، آنها متناسب گشته و با حمایت های سازمان های بیمه گر و در نهایت حمایت به شکل تخصیص یارانه مستقیم به این بیماران افزایش ناگهانی قیمت داروها خللی در روند درمان آنها ایجاد نکند.

وی خاطر نشان ساخت: با تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هماهنگی ها بین سازمان مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک، استاندارد، صنعت و معدن و تجارت و سازمان های بیمه گر بیشتر شده لذا امیدواریم در ادامه سال جاری کمبودهای داروهای معمول به صفر و داروهای تخصصی به تک رقمی برسد./ع2

برچسب ها: دارو ، بیمه ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار