با همکاری وزارت بهداشت و بانک مرکزی نسبت به تامین دارویی و پرداخت ما به التفاوت قیمت نرخ ارز به بیمه گزارها صورت گرفته و تا آینده ای نه چندان دور نسبت به متعادل سازی قیمت داروها اقدام خواهد شد.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  نسبت به وضعیت دارو در کشور ابراز  عدم نموده از کمبود داروها سه رقمی خبر داد.


 وی اظهار داشت: بیماران صعب العلاج از افزایش هزینه  دارویی ناراضی بوده و بسیاری از میزان این  هزینه ها  ناتوان هستند که ما مسئولان دنبال اصلاح این روند هستیم و ابراز امیدواری کرد بتوانیم این روند را اصلاح کنیم و کمبودها را بسیار کمتر از وضعیت موجود برسانیم تا مردم برای پیدا کردن دارويشان در رنج و عذاب نباشند و هم قیمت های داروهای خاص و صعب العلاج را بتوانیم جبران کنیم.


 دکتر دیناروند در ادامه  گفت: برای هر دو مورد ذکر شده کارهای خوبی صورتی گرفته و خوشبختانه دولت محترم تدابیر بسیار مفیدی را اتخاذ کرده و مصوباتی ابلاغ شده برای اینکه بانک مرکزی  تصحیلاتی لازم را جهت تامین و تدارک دارو فراهم کنند و همچنین گمرکات برای ترخیص دارو بسیار سریع عمل کرده و بدون توقف  آنرو ترخیص کند.


 وی اظهار داشت: برای  جبران هزینه ی بیماران جلسات متعددی  با سازمان های بیمه گر داشتیم و تفاهمات اولیه به عمل آمده و ان شاء الله با هماهنگی دستگاه های ذی ربط معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری  بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه بتوانیم این را عملیاتی کنیم تا قیمت داروهای عزیزان به نحوی که توانایی پرداخت آنها را داشته باشند تعدیل پیدا کند.

 وی در رابطه با سوال نحوه ی توافق با بیمه ها گفت: آنچه که نتیجه این تفاهم است بیمه ها بتوانند سهم بیشتری  از داروها را برای بیماران به  عهده بگیرند بنابراین هزینه  پرداختی بیماران کمتر از چیزی که الان پرداخت می کنند خواهد بود و این ما به التفاوتی که برای بیمه ها ایجاد می شود نیز از محل اعتباراتی که در قانونی بودجه پیش بینی شده تامین خواهد شد.

 دکتر دیناروند گفت: این اعتبارات در قانون بودجه سال 92 نیز پیش بینی شده اما با توجه به ناکافی بودن آن نیاز است که در رابطه با بیماران خاص و صعب العلاج هزینه ها جبران شود و  به میزانی که  اعتبار موجود است داروهای بیماران پوشش  داده خواهد شد.

 وی در رابطه با مقدار این اعتبار از رقم هزار و هشتصد میلیارد تومان اشاره کرد  که اولویت با بیماران خاص و صعب العلاج می باشد  که البته بیمه ها این قیمت های جدید مصوب را پذیرفته اند.
برچسب ها: بهداشت ، بیمه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار