سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی 26 برنامه متنوع در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، قادر تقی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در اردبیل، اظهار داشت: همزمان با 5 مهرماه به عنوان روز جهانی جهانگردی و با شعار«گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» برنامه‌های متناسب با عناوین روزهای هفته گردشگری با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد بزرگداشت هفته گردشگری استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی، تقارن هفته گردشگری و دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای تجلیل از یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی در عرصه گردشگری عنوان کرد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: روز جمعه 5 مهر به عنوان «گردشگری، آب، حفاظت از آینده مشترک» و روز شنبه نیز به عنوان «گردشگری پایدار، آموزش و رسانه» نامگذاری شده است.

تقی‌زاده متذکر شد: سومین روز این هفته به نام «گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی»، چهارمین روز به نام «گردشگری، خانواده و معنویت»، پنجمین روز به نام «گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار»، ششمین روز به نام «گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی» و آخرین روز هفته پنج‌شنبه 11 مهر با عنوان »گردشگری، هنرهای سنتی و میراث فرهنگی» نامگذاری شده است.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر جلسات ستاد بزرگداشت جلساتی نیز با جامعه مراکز اقامتی، انجمن‌های صنفی دفاتر خدماتی مسافرتی‌، جامعه راهنمایان تور و مراکز پذیرایی بین راهی برگزار شده و هماهنگی‌هایی در رابطه با ارائه تخفیف مراکز اقامتی تا 50 درصد در طول هفته گردشگری به عمل آمده است.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، برگزاری همایش با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی به منظور تشکیل اتاق فکر گردشگری و تجلیل از فعالیت‌های بخش گردشگری در این هفته را یادآور شد.

تقی‌زاده اذعان کرد: علاوه بر اینکه تمامی موزه‌های استان همزمان با 5 مهر ماه برای بازدید‌کنندگان رایگان خواهد بود هماهنگی‌های لازم با هدف برگزاری نمایشگاه عکس در نگارخانه خطایی نیز به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما به منظور برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی در خصوص گردشگری در این هفته به عمل آمده است، ابراز داشت: برگزاری تورهای رایگان برای دانشجویان جدید‌الورود به دانشگاه‌ها با همکاری شهرداری اردبیل، حفاظت محیط زیست، اوقاف، انجمن صنفی راهنمایان تور و میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: علاوه بر آن تور رایگان به مقصد منطقه نمونه گردشگری شیروان دره‌سی انجام شده و سازمان‌های مردم نهاد و رفتگران طبیعت نیز نسبت به پاکسازی منطقه اقدام خواهند کرد.

 تقی‌زاده در پایان سخنان خود زیارت مزار شهدای گمنام، افتتاح موزه شهدا و شرکت در جشنواره هفته گردشگری در تهران را از 8 تا 11 مهر ماه از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و اذعان داشت: تمامی شهرستان‌های استان برنامه‌های مشابهی را در گرامیداشت هفته گردشگری برگزار می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.