رئيس اتاق بازرگاني "صنايع معادن و کشاورزي" ايران/

آثار اقتصادي "تحريم" به هيچ وجه قابل انکار نيست

سياست نرمش قهرمانانه مورد تاکيد رهبر انقلاب، موجب مي شود تا با حفظ عزت اهدافمان را بهتر و بلندمدت تر و بهتر دست يابيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي ايران با بيان مطلب بالا در بيست و ششمين جلسه هيات نمايندگان اتاق ايران که صبح امروز در حال برگزاري است گفت: اينکه ما بتوانيم در همان حوزه اي که آماج دسيسه دشمنانمان بوده توفيق بياييم اين توفيق، توفيق نظام است.

وي افزود: در شرايط فعلي بايد به گونه اي عمل کنيم که توطئه تحريم از کشورمان کنار رود.

وي با اشاره به اينکه اين يک واقعيت است که هدف تحريم کنندگان مبني بر تعقيب رويکرد سياسي نظام ناموفق بوده اظهار داشت: آثار اقتصادي تحريم به هيچ وجه قابل انکار نيست و متاسفانه فشار تحريم در حال حاضر بر محروم ترين اقشار جامعه است.

نهاونديان با شايسته دانستن حرکت اعتراض به تحريم در همه نهاد هاي مدني گفت: حرکت جديدي که عده اي از دلسوزان کشوردر اعتراض به تحريم در تمامي نهادهاي مدني در حال انجام هستند بسيار حرکت شايسته اي است که بايستي در تمامي نهادهاي مدني جهان گسترده شود.

وي گفت: اعتراض به تحريم تنها حرف دولت نيست بلکه حرف مردم دانشگاهيان، صنعتگران، نويسندگان و .. مي باشد که با ظالمانه خواندن اين تحريم ها صداي خود را به جامعه بين المللي مي‌رسانند.

وي با اشاره به تعبير هوشمندانه رهبر مبني بر استفاده از فرصت ها با تغيير روش ها استحضار داشت طبق تعبير هوشمندانه رهبر انقلاب بايستي با يک سياست نرمش قهرمانانه اهداف مان را بهتر و بلندمدت تر تامين کنيم.

وي ادامه داد البته ما بايد با  زمان آگاهي بهترين استفاده را از فرصت هايمان بنماييم که اين مسئله به شدت دشمنان ما را خشمگين کرده است.

وي تاکيد کرد در اين شرايط بايد با حفظ عزت ، محدوديت هاي اعمال شده بر اقتصادمان را برطرف کنيم و از فرصتهايمان بهترين استفاده را ببريم.

رئيس اتاق بازرگاني صنايع و  معادن ايران با اشاره به برگزاري جلسات شوراي گفتگو اظهار داشت: برگزاري دور جديدي از جلسات شوراي گفتگو حکايت از عزم دولت براي استفاده از استدلال ها ونظرات فعالان بخش خصوصي جهت تصميم سازي هاي کلان کشور دارد.

وي ادامه داد: جلسات شوراي گفتگو بايد در تمامي استان ها نيز به طور منظم برگزار شود.

وي با تاکيد بر اهميت برگزاري جلسات شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي اظهار داشت: درواقع ما با برگزاري اين جلسات بازده سيستم اقتصادي کشور را بالا مي بريم و تحقق کشور داري مردم سالارانه در حوزه اقتصاد را عينيت مي بخشيم.

نهاونديان افزود: دولتي که براي تصميم سازي رويکردش استفاده از ذخاير مردمي باشد در واقع با غني تر کردن خود ضايعات خود را کمتر و پيشرفت ها را گسترده تر خواهد کرد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اينکه دوره التهابات در بازارهاي مختلف کشور پايان يافته است اظهار داشت: با شروع دوره آرامش ما ديگر شاهد جست و خيزهاي غير قابل  کنترل و محاسبه نشده در اقتصادمان نخواهيم بود.

وي ادامه داد: روزهاي بهتري براي اقتصاد ايران آغاز شده و نشانه هاي  آن از هم اکنون پديدار شده است.


انتهاي پيام/
برچسب ها: نرمش ، تاکید ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار