نهاونديان:

دکتر روحاني از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حمايت مي‌کند

رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت: دکتر روحاني حمایت کامل خود را از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و خواستار اهتمام جدی این شورا در اجرایی کردن قوانین به ویژه قانون بهبود فضای کسب و کار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزاری این نشست در نخستین ماه آغاز کار دولت جدید را بسیار خجسته توصیف و آن را امیدبخش برای آغاز حرکتی جدی و مستمر دولت برای ایجاد ارتباط دوسویه با بخش خصوصی ارزیابی کرد.
 
رئیس اطاق بازرگانی ایران افزود: این اقدام دولت نه به عنوان اقدامی مقطعی بلکه به عنوان حرکتی نهادساز در مهندسی اقتصاد کشور است.
 
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: همراهی بخش خصوصی با دولت به صورت قانونی نهادینه و امروز دولت می‌تواند در مقابله با چالش‌ها و مشکلات، فعالان اقتصادی را به عنوان یاوران جدی خود در عرصه قلمداد کرده و به آنها اتکاء کند.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این جمله که، شاید در طول تاریخ تأسیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان نهادی قانونی، هرگز این میزان از حضور نمایندگان دولت را شاهد نبوده، گفت: تاریخ شورا دو فصل متمایز در سال نخست تأسیس دارد و در ابتدا حضور بهتری مشاهده می‌شد.
 
نهاوندیان افزود: برخی وزرای دولت دهم در شورا شرکت می‌کردند و وزیر اقتصاد نیز به عنوان رئیس شورا در این جلسه حضوری منظم داشت، اما از سال دوم به بعد و همزمان با طرح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس وزرا از حضور در این جلسات منع شدند.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: با این وجود جلسات را به دلیل ضرورت، اهمیت و مفید بودن آن برگزار می‌کردیم تا اینکه در ماه آخر معاونان وزرا نیز حضوری بسیار کمرنگ داشته و به ناچار جلسات متوقف شد.
 
نهاوندیان با اشاره به حضور نمایندگان دولت، قوه مقننه و قضائیه در کنار نمایندگان بخش خصوصی در افتتاحیه مرحله جدید جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این حضور را موید اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای تعامل دو سویه دولت و بخش خصوصی دانست.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور نیز حمایت کامل خود را از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و خواستار اهتمام جدی این شورا در اجرایی کردن قوانین به ویژه قانون بهبود فضای کسب و کار شد.
 
در این جلسه، اعضای حاضر، به بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای همکاری دو جانبه دولت و بخش خصوصی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو به ویژه در بخش اقتصاد و برون رفت از این شرایط فعلی پرداختند.
 
در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، علاوه بر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رئیس اطاق بازرگانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، جمعی از وزرا، نمایندگان قوه مقننه و قضائیه و نمایندگان بخش خصوصی کشور حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار