هادي برهاني آهنگ گفت: آرزومندم هر كس به اندازه لياقت و تلاش خود موقعيت كسب كند.

"هادي برهاني آهنگ" هنر مند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه هنرهاي تجسمي باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  هدف نقاشي ديواري در ايران با دنيا فرق دارد در دنيا هدف بر اساس شرايط محيط، نوع ديوار، مخاطب، اثر و چيزهايي از اين قبيل با مختصات علمي در جهت تلطيف فضاي عمومي و هماهنگ شدن فرم با محيط اطراف مشخص مي شود.  

 
وي ادامه داد: در ايران اكنون سازمان زيبا سازي كارهايي نزديك به هدف نقاشي ديواري انجام مي‌دهد اما كارهاي مغاير با هدف اصلي در سطح شهر مشاهده مي شود.   
 
نقاشي ديواري بايد هماهنگ با اصول علمي در ديواري كه مزاحمت بصري دارد. با متريال مختلف تغييراتي ايجاد كند.   
 
وي افزود: يكي از اهداف نقاشي ديواري ايجاد احساس آرامش در ناظر است به صورتي كه فرد را به انديشه فرو ببرد البته نبايد مخل رفت و آمد و حمل و نقل باشد و سبب آشفتگي و پريشاني مخاطب شود.  

 
برهاني آهنگ عنوان كرد: متاسفانه در ايران برخي افراد فقط به عنوان يك منبع درآمد به اين كار نگاه مي كنند و نتيجه توجه به كيفيت در برابر كيفيت مي شود.   
 
برهاني آهنگ براي پخته تر شدن آثار بيان كرد: درنگاه اول عبور كارها از فيلتر سازمان بسيار در انتخاب اثر مشكل ايجاد مي كند. پيشنهاد من براي ضايع نشدن حق كسي نظر خواهي از افراد بيشتر و هيئتي متشكل از شغل هاي مرتبط و استيد موجود است.   
 
همچنين افرادي كه در اين زمينه مشغول كار هستند دريك فراخوان با رزومه ي خود شناسايي شوند.   
 
برهاني آهنگ در باره ي مواد و مصالح اظهار داشت نوع نگرش فرد به كار در نتيجه ي آن اثر دارد.   
 
اگر هدف فقط كسب درآمد باشد بدون نظارت كافي از زير سازي و رنگ مناسبي استفاده نمي شود. رنگ ماندگاري كمتري دارد اما اگر متريال درست انتخاب شود و هدف افزايش بيلان كاري نباشد حداقل 5 سال ماندگاري دارد.   
 

برهاني آهنگ افزود: ما شاهد انجام كارهايي توسط شهرداري هستيم اما سال بعد روي آن دوباره نقاشي مي شود. اين هزينه اگر با هدف كمك به هنرمند انجام شود و درآمد حاصل تنها به چند نفر نرسد خوب است.   
 
وي ادامه  داد: اگر كشور به مقدار كافي بودجه دارد، مي تواند هر سال نقاشي ها را عوض كند اما به شرطي كه همه ي هنرمندان مشغول به كار باشند و درآمد تنها به چند نفر نرسد.   
 
برهاني آهنگ ادامه داد: پيشنهاد من به منطقه ي 5 ، بيمه نقاشي بود به صورتي كه هنر مند تا چند سال اثر را ترميم كند براي حق هنر مند هم يك بند به قرار داد اضافه شود.   
 
برهاني آهنگ افزود: متاسفانه تهران الگوي همه ي شهرهاي ايران شده است و بعضي كار فرمايان تفاوت آب و هوا، پوشش گياهي، اختلافات فرهنگي و مخاطبان را در نظر نمي گيرند و بي توجه به هويت شهر خواستار كپي از آثار تهران هستند.   
 
وي همچنين تصريح كرد: براي انسجام مي توان حداقل در يك خيابان كارهاي مرتبط را با توجه به هويت و نام محل انجام داد. و با خلاقيت ارتباط معناداري بين كارها پيدا كرد. اما متاسفانه از آثار چند نفر الگو برداري مي شود.   
 
برهاني آهنگ عنوان كرد: مشكلي كه ماهم گريبانگير آن هستيم جمع آوري كار فرماهايي با سلايق مختلف و نگاه متفاوت است كه حاصل آن كاري غير قابل اجرا مي شود. تا جايي كه من شخصا كارهايي از خودم را قبول ندارم.   
 
برهاني آهنگ خاطر نشان كرد: اميدوارم هر كس به اندازه لياقت و تلاش خود موقعيت كسب كند و در جايگاه خود باشد روابط بر توانايي ها حاكم نباشد و آثار هدفمند انتخاب شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.