آمار آثار رسیده به دبیرخانه و همچنین آثار پذیرفته شده در مرحله اول سومین جشنواره هنر مقاومت در بخش داخلی اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ، در مجموع 5516 اثر در بخش های طراحی و چاپ دستی، نقاشی، پوستر، عکاسی، تصویرسازی، نقاشی- خط، نگارگری، طرح های حجمی، کارتون و کاریکاتور، هنرهای جدید و مفهومی و پژوهش های علمی در دو بخش داخلی و بین الملل به دبیرخانه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ارسال شده است.
 
از این میان 3997 اثر در بخش داخلی به دبیرخانه سومین جشنواره جهانی هنرمقاومت رسیده است که  در بخش نقاشی از میان 720 اثر رسیده 171 اثر، در بخش کارتون و کاریکاتور از میان 368 اثر رسیده 83 اثر، در بخش طرح های حجمی از میان 130 اثر رسیده 38 اثر، در بخش تصویر سازی از میان 160 اثر رسیده 69 اثر، در بخش طراحی و چاپ دستی از میان 300 اثر رسیده 101 اثر، دربخش نقاشی- خط از میان 100 اثر رسیده به دبیرخانه 24 اثر، در بخش نگارگری از میان 131 اثر رسیده 28 اثر، در بخش پوستر از میان 1217 طرح رسیده 61 اثر و در بخش عکس هم از میان 715 اثر رسیده 48 اثر توسط هیات داوران هر بخش در مرحله اول انتخاب شده اند.
 
علاوه بر این در بخش پژوهش های علمی هم 30 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که پس از دریافت اصل مقالات به زودی نتایج این بخش هم اعلام خواهد شد. داوری و انتخاب آثار دو بخش انیمیش و هنرهای جدید و مفهومی نیز همچنان ادامه دارد.
 
لازم به ذکر است، دکتر غلامعلی طاهری دبیری بخش طراحی و چاپ دستی، دکتر ادهم ضرغام دبیر بخش نقاشی، دکتر محمد خزایی دبیر بخش پوستر، سید عباس میرهاشمی دبیری بخش عکس، دکتر خشایار قاضی زاده دبیری بخش تصویرسازی، حسین غلامی دبیری بخش خط- نقاشی، دکتر مینا صدری دبیری بخش نگارگری، طاهر شیخ الحکمایی دبیری بخش طرح های حجمی، سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیری بخش کارتون و کاریکاتور، سید علیرضا گلپایگانی دبیری بخش انیمیشن، دکتر مصطفی گودرزی دبیری بخش هنرهای جدید و مفهومی و دکتر علی اصغر شیرازی دبیری بخش پژوهش های علمی را بر عهده دارند.
 
گفتنی است، سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ریاست جواد جباری و همچنین دبیرکلی حبیب ا... صادقی، آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.