مشاور وزير امور خارجه گفت: رابطه میان صلح و سیاست خارجی جمهوری اسلامی یک رابطه عمیق است و ذخیره فکری و ایده‌ آن صلح و رعایت حقوق دیگران است بنابراین تکیه بر صلح عادلانه خط بطلان بر اقدامات جهانی صلح است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران کاظم سجادپور با حضور در همايش صلح عادلانه در نظام جهاني كه براي پاسداشت روز جهاني صلح كه با حضور نخبگان، انديشمندان و صاحب نظران از طرف مجمع جهاني صلح اسلامي كه صبح امروز در مركز آموزش و پروژه‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار مي‌شد، گفت: ظرفیت ایران به‌عنوان دولت، ملت، سرزمین و وسعت جغرافیایی، دست کشورمان را در ارایه ایده و وگفتمان برای صلح باز گذاشته است.

وی تصريح كرد: ایران همواره به‌عنوان طرفدار صلح جهانی نماینده خود را در سازمان ملل به صورت دائم داشته و هیچ‌گاه سازمان ملل متحد را ترک نکرده است .

سجادپور اظهار داشت: صلح و امینت امروز یک تعریف خاص دارد که پوشش‌دهنده منافع برخی کشورهاست.

وی ادامه داد: سه سیستم سیاسی در رژیم سلطنتی قاجار، پهلوی و دوران پس از انقلاب نقض شده است که یکی از این موارد تجاوز روس‌ها در دوران قاجاریه و جدا شدن 17، 18 شهر قفقاز از ایران بود.

سجادپور بيان داشت: ایران در 300 سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده چرا که زور در فرهنگ ایران نیست اگرچه به‌عنوان یکی از اصول غربی‌هاست.

این کارشناس سياست خارجي در پايان با بیان اینکه صلح یک ضرورت است، خاطرنشان كرد: رابطه میان صلح و سیاست خارجی جمهوری اسلامی یک رابطه عمیق است و ذخیره فکری و ایده‌ آن صلح و رعایت حقوق دیگران است بنابراین تکیه بر صلح عادلانه خط بطلان بر اقدامات جهانی صلح است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سجادپور ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار