مدير کل دفتر برنامه و بودجه ي سازمان شيلات ايران گفت: ملي سال 91، 513 کيلو خاويار پرورشي درکشور توليد شده است.

رجب علي قربانزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب که کشور چين 23 ميليون تن توليدات آبزيان دارد، اظهار داشت: ميزان توليدات آبزيان در کشور ما هنوز به يک ميليون تن نرسيده و ما در اين مورد نبايد خود را با کشور چين مقايسه کنيم.

وي با اشاره به اين سال 91، 475 تن گوشت خاوياري در کشور توليده شده است، افزود: در سال گذشته ميزان خاويار پرورشي استحصال شده نيز 513 کيلو بوده است.

قربانزاده اضافه کرد: رئيس سازمان وقت در سال 91 پيش بيني کرده بود که ميزان توليد خاويار پرورشي طي سال 92 به يک تن مي رسد.

وي ادامه داد: با ورود بخش خصوصي به عرصه ي توليد خاويار شرايط خوبي براي اين کار فراهم شده و با حمايت دولت ما مي توانيم به تمامي اهدافمان در اين زمينه دست يابيم.

قربانزاده با بيان اين که در بيشتر استان هاي کشور امکان پرورش خاويار وجود دارد، افزود: بيشترين ميزان توليد در استان هاي شمالي مانند گيلان، مازندران، استان قم و... است.

وي خاطرنشان ساخت: براساس توافق پنج کشور حاشيه ي درياي خزر صيد ماهيان خاوياري به دليل درمعرض خطر انقراض بودن اين ماهيان به مدت پنج سال ممنوع بوده و تنها صيد آنها براي تکثير اين گونه از ماهيان مجاز است.

لازم به ذکر است چندي پپيش يکي از خبرگزاري ها خبري را مبني بر توليد 60 کيلوگرم خاويار پرورش در سال گذشته منتشر کرده بود که مدير کل دفتر برنامه و بودجه ي سازمان شيلتون اين خبر را تکذيب کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشور ، چین ، خاویار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار