مشاور طرح شناسايي ظرفيت هاي رشد اقتصادي استان هاي اتاق ايران گفت: هم اكنون 47 درصد از صادرات استان چهارمحال و بختياري را بخش كشاورزي تشكيل مي دهد.

بهروز هادي زنوز در نشست بررسي ظرفيت هاي رشد استان چهارمحال و بختياري در اتاق بازرگاني، صنعت و معدن و كشاورزي شهركرد افزود: با توجه به توليد ماهيان سردآبي، اين استان ظرفيت هاي مطلوبي براي رشد صادرات در بخش كشاورزي دارد.
وي گفت: شاخص‌هاي اقتصادي و اجتماعي استان چهارمحال و بختیاری پس از انقلاب اسلامي رو به رشد بوده و جايگاه این استان ارتقا پيدا كرده است و استان‌هايي مانند چهارمحال ‌و بختياري كه در جايگاه ويژه جغرافيايي قرار دارند، از پتانسيل‌هاي بيشتري براي رشد و توسعه برخوردارند.
وي گفت: اتاق بازرگانی با اين هدف كه به دولت و سرمايه‌گذاران كمك كرده و دستوركاري در اختيار آن‌ها قرار دهد، اين مطالعات را در هشت استان انجام داده است و اميدوار است در اين فرصت كم به كمك روش‌شناسي و تكنيك‌هاي معين، بتوان پتانسيل‌ها و ظرفيت‌ها را شناسايي كرد.
زنوز يادآور شد:شناخت اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در زيربخش‌ها و يافتن راه‌كارهايي براي بهبود محيط كسب‌ و كار از نتايج اين مطالعات خواهد بود.
وي تصريح كرد: از ظرفيت هاي استان چهارمحال ‌و بختياري آب و كشاورزي است و نرخ رشد كشاورزي در اين استان بالاتر از ميانگين كشوري است.
مشاور طرح شناسايي ظرفيت‌هاي رشد اقتصادي استان‌هاي اتاق ايران بخش معدن و صنعت چهارمحال‌ و بختياري را مطلوب خواند.
وي گفت: صادرات صنعتي اين استان را محصولات فلزي تشكيل مي دهد و اين استان در مراحل اوليه صنعتي شدن قرار گرفته است.
رييس اتاق بازرگاني، صنعت و معدن و كشاورزي استان چهارمحال و بختياري گفت: اين استان در امر توسعه بايد به شاخص استان هاي توسعه يافته دست يابد.
سيد محمدرضا سيد نبوي در اين نشست افزود: برگزاري جلسه شوراي گفت‌ و گوي دولت و بخش ‌خصوصي و حضور همه وزرا باعث دلگرمي بخش خصوصي در كمك به توسعه كشور شده است.
در اين نشست، معاون استاندار چهارمحال و بختياري و مديران بخش كشاورزي و صنعت و معدن و گردشگري استان گزارشي از ظرفيت هاي اين استان ارائه كردند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.