پایگاه خبری "آنتی وار" در گزارشي نوشت، نیروهای امنیتی بحرین کودکان را بدون هیچ اتهامی دستگیر کرده و اقدام به شکنجه آنان در زندان می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، براساس اطلاعات بدست آمده از قربانیان و اعضای خانواده آنها و همچنین فعالان حقوق بشر، مقامات بحرینی کودکان را برای مدت طولانی زندانی و همانند زندانیان بزرگسال اقدام به شکنجه آنان میکنند. 


در بیشتر موارد، دستگیری و زندانی کودکان را به خانواده هایشان دیر اطلاع می‌دادند و معمولا خانواده ها اجازه ملاقات نداشتند. طبق قوانین حقوق کودکان، دولت ها نباید افراد زیر 18 سال را تحت شکنجه و بدرفتاری قرار دهند و می بايست محل حبس آنان از بزرگسالان جدا باشد. 

طبق گزارشات فعالان حقوق بشر، از زمان بیداری اسلامی در بحرین این دولت اقدام به دستگیری و شکنجه معترضان کرده است. البته بحرین از زمانی که همپیمان آمریکا بوده، دست به شکنجه زندانیان می‌زده است. طبق گزارشات سازمان دیده‌بان حقوق بشر، این کشور حتی یک سال پیش از شروع اعتراضات نیز از شکنجه هایی چون شوک الکتریکی و ضرب و شتم شدید استفاده می‌کرده است. به نقل از بعضی زندانیان، آنان حتی تهدید به تجاوز، مرگ و آزار خانواده هایشان شده بودند.

براساس یک سند محرمانه وزارت کشور آمریکا، دولت اوباما بطور دقیق از این شکنجه و تجاوز مطلع بوده اما همچنان از بحرین بی قید و شرط حمایت کرده است.


کودکان و بزرگسالانی که در پی تظاهرات دستگیر و شکنجه می‌شدند، بدون هیچ اتهامی زندانی شده بودند. رژیم بحرین هرگونه تظاهرات و گردهمایی اعتراض گونه را ممنوع کرده است. حتی اگر فردی، در شبکه های اجتماعی، پادشاه بحرین را "دیکتاتور" بخواند به زندان انداخته میشود (این مورد برای حداقل 11 نفر اتفاق افتاده است).

طبق ماده 37 حقوق کودکان، "هیچ کودکی [فرد زیر 18 سال] نباید تحت شکنجه و تنبیه و رفتار ظالمانه و غیرانسانی قرار بگیرد و زندانی کردن کودکان باید بعنوان آخرین راه استفاده و کوتاهترین دوره برای حبس آنان درنظر گرفته شود."


عجیب نیست که دولت اوباما در طی این سه سال در مقابل این اقدامات شرورانه دولت بحرین ساکت نشسته است. ناوهای آمریکایی که در بحرین، جزیره کوچک خلیج فارس، مستقر هستند به واشنگتن این اجازه را میدهند که سهم نفتی بحرین از خلیج فارس را بالا بکشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
ایرانی
۱۰:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار