به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، امسال 413 هزار تن گندم و بذر در استان کرمانشاه خریداری شده و پیش بینی می شود با شرایط موجود سال آینده دو برابر امسال خرید گندم داشته باشیم و میزان تولیدات گندم در استان به بیش از یک میلیون تن برسد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اشرف منصوری از تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی قبل از شروع فصل کاشت به عنوان تدبیر درست و منطقی دولت یاد کرد و گفت: قیمت های اعلام شده برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید منطقی است و با این شرایط به احتمال زیاد در سال آینده نیازی به واردات گندم به کشور نخواهد بود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این اقدام به موقع دولت سبب شد تا کشاورزان قبل از شروع فصل کاشت از قیمت محصولات کشاورزی و بخصوص گندم به عنوان یک محصول استراتژیک اطلاع داشته و نسبت به کشت آن تصمیم گیری کنند.

منصوری نیاز سالانه کشور به گندم را بر اساس آمار ها 12 میلیون تن دانست و ابراز امید واری کرد با شرایط به وجود آمده سال آینده نیازی به واردات گندم به کشور نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه تولید گندمبه عنوانیک محصول استراتژیک در سال های قبل نیز بالا بوده، گفت: به علت پایین بودن نرخ های خرید تضمینی گندم بخش خصوصی عملا بخش زیادی از تولیدات این محصول را از چرخه خارج می کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پایین بودن قیمت های مربوط به خرید تضمینی گندم دست دلالان را در خرید این محصول باز تر کرد.

وی با بیان اینکه امسال 413 هزار تن گندم و بذر در استان کرمانشاه خریداری شده است، پیش بینی کرد با شرایط موجود سال آینده معادل دو برابر امسال خرید داشته باشیم و میزان تولیدات گندم در استان به بیش از یک میلیون تن برسد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.