ويژه برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس شبكه سه سيما اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه سه سيما،  اين شبكه سيما هر ساله به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و با هدف تکریم رشادت ها و فداکاری های شهدا و جانبازان و ارزش های دفاع مقدس ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش می کند. اسامی برخی از برنامه هایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس از این شبکه به پخش می رسد، به شرح زیر است:

یادگاری 
6 قسمت از برنامه تلویزیونی یادگاری  ، از 30 شهریور ماه و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس به موضوع جنگ اختصاص پیدا می کند. در این شش قسمت که به صورت ویژه و به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس از شبکه سه سیما به پخش می رسد، تصاویری از تلاش، همت و عزم عامه مردم برابر تهدیدات خارجی در هشت سال جنگ و هنرمندانی که حامی رزمندگان در این دوره بودند، نشان داده می شود. لازم به ذکر است در ضبط این شش قسمت از تصاویری جدید و نو که پیش از این در تلویزیون به پخش نرسیده، استفاده شده است.
برنامه تلویزیونی یادگاری کاری از گروه سرگرمی و تفریحات سالم شبکه سه است.

نامه های شفاهی
مجموعه مستند "نامه های شفاهی" کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در هفته دفاع مقدس از این شبکه به پخش می رسد.
نامه های شفاهی عنوان مجموعه مستند جدیدی از این شبکه است که در30 قسمت روایت های مختلفی را از رزمندگان و شهدای سال های جنگ در برمی گیرد. سه قسمت از این مجموعه که قرار است در ایام دفاع مقدس از شبکه سه سیما به پخش برسد، درباره زندگی خانواده ای است که دو فرزند شهید دارد و دو قسمت دیگر ماجرای شناسایی دو تن از شهدای گمنام دفن شده در مسجد فائق  را در بر می گیرد. این سه قسمت در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت 12.45 از  شبکه سه سیما پخش می شود.
 
 
آسمانی ها
مجموعه آسمانی ها کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیماست که در 4 قسمت 30 دقیقه ای به زندگی شهدای شاخص روحانی  در دوران  دفاع مقدس  می پردازد . شهدایی روحانی چون "عبدالله میثمی" ، "مصطفی ردانی پور "، "شریف قنوتی"  و "مهدی عبدوس" که  حضورشان در دوران دفاع مقدس  فقط جنبه تبلیغاتی نداشت  بلکه وظیفه آنها  رزمی- تبلیغاتی بوده است. این افراد در سطوح مختلف  فرماندهی شرکت داشته و نقش هایی مهم و کلیدی را در جبهه ها ایفا کرده اند . حسین  زارع زاده تهیه کنندگی این مجموعه مستند را بر عهده دارد.  
مجموعه مستند آسمانی ها از روز شنبه مورخ 30/6/92 از ساعت 10.50 از شبکه سه سیما به پخش می رسد.  
 
برایت می نویسم
برایت می نویسم عنوان برنامه دیگری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی میر کیوان خلیل پور و با ساختاری روایی ، نگاهی به حرکت اردوهای جهادی، راهیان نور و تفکر دفاع مقدس دارد. شباهت هایی بین  تصاویر و گفتگو ها و تصاویر آرشیوی دفاع مقدس، دیده می شود که بیننده را به این نتیجه می رساند که این اقدامات هم در امتداد دفاع مقدس است .  این برنامه در یک قسمت روز شنبه ساعت 12 از شبکه سه سیما پخش می شود.


بر سکوی افتخار
بر سکوی افتخار عنوان برنامه ای است  از گروه ورزش شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی و کارگردانی علی کرامتی  به زندگینامه  و خاطرات شهدای ورزشکار هشت سال دفاع مقدس در سطح کشور که مقامی کسب کرده و یا ورزشکار بوده اند، می پردازد. قهرمانانی که در مبارزه با حریف نفس بر سکوی افتخار ایستادند و مدال شهادت بر سینه آویختد  
این برنامه روز چهارشنبه سوم مهرماه ساعت 12.45 از شبکه سه سیما به پخش می رسد.
 
 
یادها
یادها عنوان برنامه ای از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که یکی از قسمت های آن در هفته دفاع مقدس از این شبکه پخش می شود. این برنامه درباره خانواده هایی است که به منظور تکریم و حفظ یاد شهدا نام های آن را تا چندین نسل بر فرزندان خود گذاشته اند.  
این برنامه روز دوشنبه اول مهر ساعت 12.45 از شبکه سه به پخش می رسد.
 
یک آسمان پرواز
مجموعه مستند 7 قسمتی یک آسمان  پرواز کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست  
این مستند اردوهای جهادی دانشجویان را به تصویر می کشد و در آن فعالیت های آموزشی ،فرهنگی ،سازندگی، عمرانی و  بهداشت و درمان  در مناطق محروم استان های مختلف کشوراز جمله ایلام ،کرمانشاه،چهارمحال بختیاری ،کرمان ،خراسان جنوبی ،خراسان شمالی ،آذربایجان شرقی ،گیلان و مازندران   دیده می شود . یک آسمان پرواز با ساختاری روایی، نگاهی به حرکت اردوهای جهادی  و تفکر دفاع مقدس دارد. مستند یک آسمان پرواز در مدت زمان 20 دقیقه به روحیات و تفکرات دانشجویان می پردازد که شبا هت های زیادی به فرهنگ رزمندگان دفاع مقدس دارد . تهیه کنندگی و کارگردانی این مجموعه را میر کیوان خلیل پور و نویسندگی آن را فاطمه نانی زاد بر عهده داشته اند. این مستند از روز شنبه30  شهریور ، هر روزبه جز پنجشنبه ساعت 12.15 از شبکه سه سیما پخش می شود.
سایر عوامل عبارتند از :
گزارشگران :وحید قربانی ،مقداد رحیمی ،مهدی خادمی ،افسانه ترکمان ،زهرا سلیمی  
تصویربرداران :حسین حسینی رکاوندی ،فاطمه سلیمی ،مرتضی اسفندیاری  
تدوین : مهدی ذاکری ،سید علیرضا خلیل پور  
گوینده:رسول محزون زاده ، سیده عاطفه خلیل پور  
دستیار کارگردان :محمد محمود زاده  
 
 
ورزشی شروعی دوباره
"ورزش شروعی دوباره" به تهیه کنندگی محمدعلی دهستانی کاری از گروه ورزش شبکه سه سیماست که یک قسمت از آن در هفته دفاع مقدس به پخش تصاویری از بازدید ملی پوشان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان اختصاص می یابد. همچنین آیتم دیگری از این برنامه به مسابقه دارت جانبازان قطع نخاعی اختصاص دارد که تصویربرداری آن در تهران صورت گرفته است. پخش وله ای از نابینایان هم بخش دیگری از این مستند را در بر می گیرد.  
 
پایی که جاماند  
-این  برنامه  به بازخوانی کتاب " پایی که جاماند"  به  نویسندگی  سید ناصر حسینی پور ، و تعدادی از آزادگان و جانبازان دفاع مقدس می پردازد  . این برنامه   خاطرات دوران  اسارت  سید ناصر حسینی پور جانباز و آزاده دفاع مقدس است   که  هر شب  بعد از خبر 22  از شبکه سه سیما پخش می شود .  تهیه کنندگی برنامه   راسهراب تازیکه وکارگردانی برنامه  به عهده  حسین بیات است .این برنامه در گروه  سرگرمی  و تفریحات سالم تهیه شده است .
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار