ایران بین 59 کشور صاحب نام موفق به دریافت مدال برترین طرح های دانش آموزان در نمایشگاه ESI گردید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانش آموزان ایرانی موفق به دریافت مدال از نمایشگاه ESI شدند.

صالحی ، مسئول تیم دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نمایشگاه ESI یک نمایشگاه کاملاً علمی است که برای دانش آموزان در مقطع دبیرستان اجرا می شود و به لحاظ سطح علمی بسیار بالا بوده و از هزاران کشور متقاضی شرکت در این نمایشگاه تنها 59 کشور موفق به حضور در این نمایشگاه شدند.



وی در رابطه با نحوه ی گزینش تیم ها به نمایشگاه گفت: ما طراحی را به عنوان خلاصه نوشته و به کمیته بررسی گردید و به ما اجازه حضور دادند.

وي گفت :ما حدود 2 سال که روی این پروژه مشغول فعالیت بودیم و یک خلاصه ای کوتاه از مجموعه فعالیت های خود که به صورت گروهی با کمک آزمایشگاه دانشگاه ها صورت می گرفت همه را از طریق فیلم کوتاه و ضبط خلاصه مکتوب نوشته و به کمیته ی برگزاری ارسال نموده که با ارسال دعوت نامه و تقاضا از ما در این نمایشگاه شرکت نمودیم.

وی افزود: شرکت های خارجی از ایده ی طرح اولیه ی ما که همان اسپری رفع ترک سیمان بوده خوششان آمده و از ما تقاضا همکاری مشترک به صور ورک شاپ داشتند.

وی در رابطه با سطح علمی نمایشگاه آنرا بسیار بالا ارزیابی کرده و شرکت کنندگان تنها دانش آموزان دبیرستان نبوده پروفسور از دانشگاه های مختلف حضور داشتند و علاقه زیادی نسبت به همکاری با دانش آموزان ایرانی به خاطر هوش بالایشان نشان می دادند.

صالحی در رابطه با تعامل و همکاری با دیگر کشورها گفت: کشورهای دیگر برای ما کاغذ به تعرفه های خود زده و بسیار ما را تشویق می کردند البته برخی اشکالات این پروژه نیز در همین تعاملات با افرادی سطح علمی بالاتر داشتند رفع گردید و قرار شد همکاری های فرد را به صورت ورک شاپ ادامه دهیم.

وی افزود: 59 کشور دقیقاً شرکت کردند و با توجه به نظر برگزار کنندگان رتبه بندی نشده و فقط به طرح های برتر مدال اعطا می گردد ما موفق به دریافت مدال اهدایی آن ها شدیم.

وي در رابطه با کشورهای شرکت کننده ی از آلمان، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و چندین کشور دیگر نام برده و برخورد آن ها را با دانش آموزان ایرانی مثبت ارزیابی کردند.

وی گفت: این دانش آموزان از منطقه 3 آموزش و پرورش دبیرستان نرجس در این نمایشگاه شرکت داشتند.

وي گفت: هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولان آموزش و پرورش صورت نگرفته و تمام هزینه های آن توسط خود دانش آموزان پرداخت گردید حتی از من که به عنوان سرپرست این تیم در نمایشگاه حضور داشتم و کلیه هزینه ها توسط والدین پرداخت گردید.

وی در ادامه گفت: این کنفرانس تضمین نمایشگاهی بوده که شرکت می کنم این نمایشگاه بهتر بوده و پروژه های آن ها نقش مهمی داشته است اما از طرف هیچ ارگان یا نهاد دولتی حمایتی صورت نگرفته است.

وی در رابطه با مقایسه دست آورد علمی تیم های دیگر با تیم ایرانی گفت: دانش آموزان ایرانی بسیار خوش فکر و ذوق بوده اما در اجرای کار آزمایشگاهی به این پست رسیده و دیگر حمایتی صورت نمی گیرد.

وي در رابطه با آینده ی چنین نمایشگاه هایی برای دانش آموزان ایرانی گفت: خیلی خوب ارزیابی نموده و ادامه دارند همین مقدار که به صورت ورک شاپ با تمام کشورهای دنیا باعث موفقیت تمام بچه های ایرانی می تواند باشد .


صالحی اسامی دانش آموزان را صبا ضیائیان، نیلوفر عرب زاده، شقایق اشتری، صنا میر امینی نام برده که موفق به دریافت مدل طرح برتر این نمایشگاه شدند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار