مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ورود حدود 390 هزار دانش‌آموز گیلانی به مدارس استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، ایوب نجف‌زاده بعد از ظهر امروز در آستانه ‌بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مدارس اظهار کرد: در ستاد پروژه مهر مصوبات مختلفی برای امسال به تصویب رسیده است.

*تصویب 100 مصوبه آموزش و پرورش گیلان برای مهر امسال

وی با بیان اینکه تاکنون 24 جلسه در سطح استان برگزار شده است، افزود: بیش از 100 مصوبه به تصویب رسید که عمده‌ترین آن‌ها تأمین نیروی انسانی، فضا، توزیع به‌موقع کتاب درسی، غبارروبی مدارس، برنامه‌های نوآورانه و ... بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه غبارروبی مدارس از روز گذشته آغاز شد، تصریح کرد: دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی با غبارروبی مدارس به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند.

وی، اضافه کرد: 30 شهریورماه جاری معلمان و دانش‌آموزان برای دریافت برنامه‌های هفتگی و کتاب‌های درسی حضور می‌یابند تا اول مهر امسال دانش‌آموزان تمام کتاب‌ها را با خود به همراه نیاورند و کتاب‌های درسی مناسب با برنامه‌ را داشته باشند.

*حدود 390 هزار دانش‌آموز گیلان به مدرسه می‌روند/30 هزار نفر کلاس اولی هستند

نجف‌زاده از برگزاری جشن شکوفه‌ها در 31 شهریور جاری خبر داد و یادآور شد: در روز اول مهر، سال تحصیلی جدید در تمام کلاس‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مهر امسال حدود 390 هزار دانش‌آموز گیلان به مدرسه می‌روند، خاطرنشان کرد: 30 هزار دانش‌آموز گیلان کلاس اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره بازسازی مدارس این استان یادآور شد: طبق آمار اداره‌کل نوسازی مدارس، از 20 هزار کلاس تخریبی تعداد 10 هزار کلاس نیازمند بازسازی بود که بین سه هزار و 500 تا چهار هزار کلاس درس بازسازی شده است.

*ضرورت تجمیع مدارس روستایی گیلان

وی تجمیع مدارس روستایی را یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش استان ذکر کرد و متذکر شد: در صورت تجمیع، دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی اجتماعی را کسب می‌کنند.

نجف‌زاده به وضعیت نیروی آموزشی گیلان اشاره کرد و متذکر شد: امسال کمبود نیروی انسانی نداریم و طبق سنوات گذشته با پوشش حق‌التدریسی کمبود را برطرف می‌کنیم.

وی میزان باسوادی گیلان را 95 درصد ذکر کرد و یادآور شد: درصد کمی بی‌سواد باقی مانده‌اند که از طرق مختلف بی‌سوادی آنها برطرف می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.