يك كارشناس امور اجتماعي گفت: پرخاشگري ريشه در ناكامي شخصيتي و برون گرايي افراد دارد.

باي، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عوامل پرخاشگري بيان كرد: پرخاشگري رفتاري است كه به علت آموزش نديدن احساسات دروني فرد در كودكي ايجاد شده كه مي توان به صورت عاطفي، ترور شخصيت، بي توجهي به ديگران و پرت كردن اشياء نام برد.
چنين فردي كه با اين شخصيت بزرگ شده در بزرگسالي اگر حرفي خلاف نظرش بشنود مجبور است كه آن را بدون هيچ اعتراضي تحمل كند و يا شروع به عصبانيت مي كند كه اين معضل اجتماعي در برخي موارد در خيابان باعث وقوع قتل هاي خياباني شده كه اين مسئله به علت بالا رفتن آمار حوادث خياباني به يكي از دغدغه هاي مسئولين و جامعه شناسان تبديل شده است.
وي با اشاره به ديگر عوامل پرخاشگري اظهار كرد: بعضي پرخاشگري را ذاتي و ارثي مي دانند، زيرا اين افراد تمايل زيادي به خشونت و اعتراض دارند كه در همين راستا عواملي چون تحقير والدين، سختگيري ها، سرزنش، نوع صحبت كردن افراد در خانواده و تربيت اشتباه فرد در كودكي در پرخاشگري بسيار مؤثر است.
دكتر باي، در خاتمه با اشاره به كاهش پرخاشگري در جامعه خاطرنشان كرد: تربيت صحيح، بالا بردن آستانه تحمل افراد كه در واقع با كنترل و درمان اين بيماري روحي مي توان با تقويت روحيه و آرامش دادن به بيمار بهبودي را به او بخشيد./ ف
 

برچسب ها: پرخاشگر ، ناکام ، شخصیت ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار