فاز دوم بيمارستان فوق تخصصي رضوي كه پيشرفته‌ترين و مجهزترين مركز تشخيص و درمان پزشكي هسته‌اي كشور به حساب مي‌آيد، 30 شهريور با حضور توليت عظماي آستان قدس رضوي، رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افتتاح مي‌شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس بيمارستان رضوي در نشست خبري به تشريح چگونگي تاسيس فاز دوم اين بيمارستان پرداخت و گفت: فاز 2 بيمارستان فوق تخصصي رضوي كه ساخت و تجهيز آن 5 سال به طول انجاميده، در زميني به مساحت 40 هزار متر مربع واقع شده است.

دكتر سعيد عبدالحسيني با بيان اينكه با افتتاح اين مركز تخصصي كمبودهاي كشور در زمينه پزشكي هسته‌اي تا حد زيادي رفع مي‌شود، عنوان كرد: بخش‌هاي بستري معمولي و VIP، راديوتراپي، شيمي درماني، اتاق‌هاي عمل پيشرفته و ICU هاي تخصصي از جمله بخش‌هاي فاز جديد بيمارستان فوق تخصصي رضوي است.

وي افزود: اين مركز با هدف توسعه نظام سلامت كشور، ارتقاء سطح پزشكي هسته‌اي كشور و گسترش توريسم درماني تاسيس شده است.

عبدالحسيني اضافه كرد: با افتتاح مركز پزشكي هسته‌اي بيمارستان فوق تخصصي رضوي كه به تجهيزات تشخيصي و درماني روز دنيا مجهز است، بالاترين سطح خدمات درماني به بيماران داخل و خارج از كشور ارائه خواهد شد.

وي بيان داشت: دستگا‌ه‌هاي تخصصي، جذب نيروهاي متخصص و كارآمد و ارائه بهترين خدمات درماني با هزينه كم از جمله ويژگي‌هايي است كه بيمارستان رضوي را در سطح كشور و منطقه مطرح كرده است.

رئيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي در ادامه گفت: اين بيمارستان با برگزاري 70 كنگره تخصصي و فوق تخصصي با حضور پزشكان و متخصصان برجسته دنيا در عرصه‌هاي مختلف پزشكي و برگزاري چندين دوره كنگره قلب و عروق كه به يك كنگره شاخص در دنيا تبديل شده است، اهداف علمي و پژوهشي را دنبال مي‌كند.

وي اظهار داشت: توسعه و گسترش اين بيمارستان با سرمايه‌گذاري آستان قدس رضوي و عنايت ويژه توليت عظماي آستان قدس رضوي صورت گرفته و تاكنون توانسته است علاوه بر رفع نيازهاي درماني بيماران داخل كشور، بيماران زيادي را از كشورهاي مختلف منطقه به عنوان گردشگران سلامت جذب كند.

عبدالحسيني درباره احداث 7 اتاق عمل در فاز جديد بيمارستان رضوي عنوان كرد: بخش اتاق عمل فاز 2 بيمارستان به گونه‌اي احداث و تجهيز شده كه در آينده قابليت استفاده از تكنولوژي جراحي ماشيني با روبات را داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه اين بخش براي انجام تمامي عمل‌هاي جراحي تخصصي و فوق تخصصي تجهيز شده است، متذكر شد: از جمله ويژگي‌هاي خاص اين بخش مي‌توان به كف‌پوش و كاغذ ديواري آنتي باكتريال اشاره كرد/س.

برچسب ها: مرکز ، تشخیص ، درمان ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.