مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان-مجارستان؛

اکبری با شکست در فینال به مدال نقره رسید/ایران قهرمان جهان شد

چهل و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2013 میلادی با برگزاری مسابقات وزن 74 کیلوگرم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسابقات روز سوم کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (27 شهریورماه) به وقت تهران در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست  آغاز شده با برگزاری  رقابتهای وزن 74 کیلو گرم و مشخص شدن نفرات و تیم های برتر به پایان رسید.

بر این اساس عزت اله اکبری نماینده کشورمان در وزن 74 کیلوگرم، در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 الکساندر بورکا از مولداوی را شکست داد. وی در دور دوم مقابل جاکوب ماکاراشویلی از گرجستان را با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت، اکبری در دور سوم مورا بلانکو از کوبا را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله شوسوکه تاکاتانی از ژاپن را با نتیجه 6- 4 از پیش روی برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اکبری در دیدار نیمه نهایی رشید قربان اف از ازبکستان را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.
اکبری برای کسب مدال طلا به مصاف جردن بارووز از آمریکا رفت با شکست مقابل این کشتی گیر به مدال نقره رسید.

بر این اساس با توجه به راه یابی اکبری به دیدار فینال تیم ایران با توجه به 9 امتیاز مسجل اکبری و 37 امتیاز کسب شده با مجموع 46 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم روسیه با 44 امتیاز دوم شد.

گفتنی است تیم ملی ایران در روز نخست مسابقات جهانی کشتی آزاد صاحب دو مدال طلا توسط حسن رحیمی و رضایزدانی در اوزان 55 و 96 کیلو گرم شد ودر روز دوم نیز مسعود اسماعیل پور و احسان لشگری در اوزان 60 و 84 کیلو گرم ایران را صاحب دو مدال برنز کردند./آق

برچسب ها: کشتی ، جهانی ، آزاد ، بوداپست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۲۳:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
خسته نباشید کشتی گیرای عزیز و زحمت کشان کشتی
آخرین اخبار