بیش از ۱۵۰ هزار مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند و در بودجه امسال پیش‌بینی شد تا به ازای فروش هر متر مکعب گاز، یکصد ریال برای استاندار سازی سیستم حرارتی و برودتی مدارس درنظر گرفته شود.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌ وگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مسئله به اندازه‌ای اهمیت دارد که اعضای کمیسیون آموزش
وتحقیقات مجلس در دیدار با معاونان و مشاوران وزارت آموزش و پرورش مراتب نگرانی خود را از بابت وجود سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد بیان کردند.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در این مسئله باید با اولویت تصمیم‌گیری کند یعنی بداند که اولویت کاری این وزاتخانه ابتدا ایجاد محیطی ایمن و سپس آموزش و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه نقدینگی آموزش و پرورش کفاف رسیدگی به تجهیز سیستم‌های گرمایشی استاندارد را نمی‌دهد، افزود: بر این اساس در بودجه امسال پیش‌بینی شد تا به ازای فروش هر متر مکعب گاز، یکصد ریال برای استاندار سازی سیستم حرارتی و برودتی مدارس کنار گذاشته شود.همچنین در مدارس سراسر کشور کپسول‌های اطفای حریق نصب شده و در آستانه سال جدید مدیران مدارس موظف به شارژ مجدد این کپسول‌ها هستند، در غیر این صورت مدیران آموزش و
پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها باید به این موضوع بپردازند.
برچسب ها: گرمایش ، مدرسه ، حرارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار