يك كارشناس سياست خارجي گفت: احکام قضایی در اروپا نشان‌ مي‌دهد که بهانه‌هاي غرب براي پيگيري تحریم‌ عليه ايران نه تنها مستند نبوده، بلکه برای خودشان نیز قانع کننده نیست.

"محمدحسن قديري‌ابيانه" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تحريم‌هاي اعمال شده توسط غرب در قبال ايران نه تنها با قوانين بين‌الملل بلكه با قوانين خود كشورشان نيز مغايرت دارد، اظهار داشت: پیگیری‌های حقوقی ایران و شکایت در دادگاه‌های اروپا در نهایت منجر به صدور حکم لغو تحریم‌ها شد.
 
قديري ابيانه در خصوص لغو تحریم‌ها توسط قضات اروپايي ادامه داد: صدور اين حكم نه‌تنها هيچ ارتباطي به خواست دولت‌های اروپایی ندارد، بلکه منجر به نارضایتی آن‌ها شده است، اما خوشبختانه استقلال رای این قضات و تشخیص بی‌پایه بودن اتهامات دولت‌های اروپایی، منجر به لغو مواردی از تحریم‌ها علیه ایران شد.
 
وي با اشاره به اينكه هنوز از سوي آمريكا نظري در این باره بيان نشده است، تصريح كرد: اگر از سوي آمریکا مخالفتي صورت پذيرد قطعاً با احکام قضایی اتحاديه اروپا منافات دارد و به هيچ عنوان از سوي قضات اتحاديه اجرايي نمي‌شود.
 
 سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا افزود: ايران با مراجعه به دستگاه‌های قضایی غرب می‌تواند نتایج مطلوبی برای كشورش فراهم آورد، حتی پيگيري این مسائل می‌توان ابعادی فراتر از تحریم‌ها را براي ایران داشته باشد، مسائلي مانند شکایت ایران از تروریست‌ها به دلیل اقدامات ضد ايراني و شکایت از دولت‌های آمریکا و انگلیس به دلیل تدارک کودتای 28 مرداد علیه دولت مصدق كه اخيراً خودشان نيز به آن اعتراف كرده‌اند.
 
وي اظهار داشت: ایران به طور قطع مي‌تواند به تحریم دارو و همچنين تحريم وسایل یدکی هواپیمایی مسافربری از سوي آمريكا معترض شود، حتي قربانيان حوادث هواپيمايي حق اين را دارند كه از اتحاديه اروپا مطالبه داشته باشند.
 
اين كارشناس خاطرنشان كرد: احکام قضایی در اروپا نشان‌ مي‌دهد که بهانه‌هاي غرب براي پيگيري تحریم‌ عليه ايران نه تنها مستند نبوده، بلکه برای خودشان نیز قانع کننده نیست.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: تحریم ، اروپا ، قضات ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار