علي مرادخاني گفت: وظيفه‌ي اصلي و خط مشي‌ ما، حمايت از هنرمندان است و در صدد هستيم تا بتوانيم به برنامه‌ها نگاهي ويژه و بنيادي و همچنين حمايتي داشته باشيم.

"علي مرادخاني" معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ي موسيقي باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه‌ام براي ارتقاء و بهبود سطح كيفي موسيقي، در ابتدا برنامه‌اي كوتاه‌ مدت و در وهله‌ي بعد، برنامه‌هاي كلي است زيرا رئيس‌جمهور هم تأكيد بسياري بر بخش فرهنگ و هنر دارند.



"مرادخاني" در ادامه افزود: فكر مي‌كنم عرصه‌ي فرهنگ و هنر براي مردم بسيار حائز اهميت است و گروه‌هاي مرجع در اين بخش قرار دارند و توجه عمومي به هنر بسيار بالاست، لذا مطالبات به حقي هم در اين گروه وجود دارد كه بايد به آنها رسيدگي شود.
وي ادامه داد: به هر حال محيط و فضايي مناسب ايجاد شده و مردم هم نسبت به تغيير و تحولات بسيار اميدوار و شاد هستند. من هم اميدوارم كه بتوانيم كارهاي شايسته‌اي را كه برنامه‌ريزي كرده، پيگيري كنيم و موسيقي را در تمامي سبك‌ها به جايگاه والاي خود ارتقاء دهيم. البته طبيعي است كه در شروع با مشكلاتي مواجه باشيم، اما با اهتمام هنرمندان عزيز و از سويي مردم و همچنين مسئولان در مجموعه‌هاي فرهنگي و هنري، خصوصا موسيقي، تغييرات مفيدي صورت گيرد. بهتر است به جاي سخن گفتن شروع به كار كنيم.

وي خاطر نشان كرد: بر اين باورم كه اگر دوره‌اي درخشان بوده است، بايد تلاش كرد تا از آن دوره هم پيشي گرفته و قدم فراتر بگذاريم،‌ زيرا آن زمان مرتبط با اقتضاي همان دوران بوده و در حال حاضر شرايط عوض شده، پس بايد كارهاي بهتري را ارائه دهيم.

"علي مرادخاني" در خصوص ادامه‌ي سير حمايت از هنرمندان و مطالبات آنان و جلوگيري از خانه‌نشيني و كناره‌گيري فعالان اين عرصه خاطر نشان كرد: وظيفه‌ي اصلي و خط مشي‌ ما، حمايت از هنرمندان است و در صدد هستيم تا بتوانيم به برنامه‌ها نگاهي ويژه و بنيادي و همچنين حمايتي داشته باشيم. 

معاون هنري وزارت ارشاد اسلامي در ادامه گفت:‌ هنرمندان عزيز، در خانه‌ نشستن تمام شده و حالا زمان آن رسيده كه همه با هم دست به دست هم داده و گامي بزرگ را در مسير پيشرفت موسيقي كشور در تمامي زمينه‌هاي آن برداريم.
"مرادخاني" در پايان افزود: من اعتقاد دارم كه بخش هنر، اين ويژگي را دارد كه حتي كمبود يك نفر هم به شدت احساس مي‌شود و اين خلاء، خلاء بزرگي است. كسي كه به كار خود عالم است و در حرفه‌ي هنري‌اش، جايگاه ويژه‌اي دارد، براي مخاطبانش محترم است و مردم به وي نياز دارند. وقتي اين جايگاه خالي باشد، قطعا شكاف عميقي در آن عرصه ايجاد مي‌شود كه به سختي مي‌توان آن را جبران نمود.

وي خاطر نشان كرد: وقتي هنرمندان به نام و متخصص حضور دارند و به فعاليت در حوزه هنري تمايل دارند، چرا با كم‌لطفي از وجود آنان بي‌بهره مانده و اقدام به همكاري نكنيم؟!/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار