دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي گفت: اگر از هم‌اکنون گروه‌هاي سياسي وارد عرصه فعاليتي انتخاباتي شوند طبيعتا كار نمايندگان در انجام وظايفشان در قوه مقننه به مشكل برمي‌خورد.

"محمدرضا راه‌چمني" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ورود حزب متبوعش به انتخابات دهمين دوره از مجلس شوراي اسلامي اشاره و اظهار داشت: حزب وحدت و همكاري ملي قطعا همچون ساير احزاب در مجلس دهم با حضوري فعال در عرصه ورود پيدا خواهد کرد و از كانديداهايي كه هم‌فكر حزب ما باشند در اين مسير حمايت همه‌جانبه خواهد كرد.
 
دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي با بيان اينكه زمان براي ورود به انتخابات مجلس دهم زودهنگام است، گفت: اگر از هم اکنون گروه‌هاي سياسي وارد عرصه فعاليتي انتخابات شوند، طبيعتا به دنبال آن نمايندگان در انجام وظايفشان در قوه مقننه با مشکل روبرو شده و از انجام وظايفشان باز مي‌مانند.
 
وي افزود: هر حزب و گروهي مي‌تواند از هم‌اكنون در شهرستان‌هاي مختلف نيروهاي خود را شناسايي و افراد لايق را به منظور ورود به مجلس دهم معرفي كند، اما در كل نبايد فضاي كشور را در شرايط كنوني درگير چنين مسائلي كرد و از پيگيري‌هاي ساير امور در عرصه‌هاي اجتماعي و اقتصادي و حل مشكلات مربوط به آن غافل ماند.
 
راه‌چمني با بيان اينكه انجام مذاكرات در محافل سياسي در شرايط كنوني امكان‌پذير است، خاطرنشان كرد: حزب وحدت و همكاري ملي قطعا جهت ورود به انتخابات مجلس در آينده كانديداهاي مورد نظري را براي خود خواهد داشت و در جلسات شوراي مركزي خود سازو كار نهايي آن را مشخص و تعيين خواهد كرد.
 
اين فعال سياسي به تشکيل جبهه اعتداگرايان اشاره و تصريح کرد: در صورت تشكيل نهايي چنين جبهه‌اي از سوي اصلاح‌طلبان و اصولگريان معتدل، ناخودآگاه گروه‌ها و احزابي كه در انتخابات يازدهم از حاميان دولت بودند عضو جبهه شوند.

دبيرکل حزب وحدت وهمکاري ملي بيان داشت: در جلسه‌اي كه اخيرا با موسسين جبهه داشتيم بنا شده كه نام افراد را مطرح نكنيم كه البته در اين ميان "نوبخت" دبيركل اعتدال و توسعه، "شيخيان" دبيركل حزب مردم و خود من از جمله افرادي هستيم كه به فعاليت براي تشكيل چنين جبهه‌اي مشغول فعاليت هستيم.
 
وي با بيان اينكه جبهه مذكور متشكل از اشخاص نيست، خاطرنشان كرد: احزاب و گروه‌هاي سياسي كه داراي مجوز از وزارت كشور به منظور انجام فعاليت‌هاي سياسي هستند در اين جبهه با هدف نهادينه كردن گفتمان اعتدال و گسترش فرهنگ اعتدال در جامعه، حمايت از برنامه‌هاي دولت و ورود به انتخابات مجلس دهم گرد هم جمع شده‌اند.  
 
راه‌چمني در پايان خاطرنشان كرد: زمان تشكيل نهايي جبهه احزاب و گروه‌هاي اعتدالگرا طبيعتا نيازمند روندي است كه بايد به طور طبيعي طي شود، اما هيئت موسس در اين ميان براي تشكيل نهايي جبهه از افراد مختلف براي حضور در آن دعوت به عمل آورده است. 

لازم به ذکر است که راه‌چمني پيش از اين خبر تشکيل جبهه اعتدال‌گرايان  را به باشگاه خبرنگاران داده بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار