تکواندوکاران اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک ریو به فدراسیون جهانی معرفی شدند اما از میان آنها یک بازیکن حذف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پس از اینکه فدراسیون جهانی تکواندو WTF از کشورهای عضو خواست بجای 21 آبان تا روز دوشنبه 25 شهریور ماه نسبت به معرفی نفرات اعزامی خود به جایزه بزرگ منچستر که حکم انتخابی المپیک 2016 را دارد، اقدام کنند، فدراسیون تکواندو براساس رنکینگ جهانی ورزشکاران؛ هادی مستعان و میثم باقری در وزن اول، محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی در وزن دوم، مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی و علیرضا نصر در وزن سوم و سجاد مردانی و حسین تاجیک را در وزن چهارم را به کمیته برگزارکننده جایزه بزرگ منچستر معرفی کرد.

در وزن سوم در حالی سه ورزشکار معرفی شده است که تنها دو نفر حق شرکت در مسابقات انتخابی المپیک را دارد.

قرار بود کادر فنی با برگزاری پیکارهای انتخابی تکلیف دو تکواندوکار اعزامی را مشخص کند که بدلیل مصدومیت علیرضا نصر آزادانی و فرزاد عبدالهی این انتخابی در شرایط فعلی از دستور کار خارج شد. پس از آن فدراسیون تکواندو طی مکاتبات خود از فدراسیون جهانی فرصت خواست تا برای معرفی نمایندگان وزن سوم فرصت 45 روزه را در نظر بگیرد که این امر با موافقت WTF مواجه شد.

اولین مرحله رقابت های گزینشی المپیک 2016 در شرایطی آذر ماه در لندن انگلیس برگزار می شود که فدراسیون جهانی تکواندو تصمیم گرفته از این پس شانس بیشتری را به قهرمانان تکواندو برای شرکت در بازی های المپیک بدهد. پیش از این هر کشور می توانست با شرکت تنها دو نماینده در دو وزن مسابقات انتخابی المپیک جهانی یا قاره ای شانس خود را برای حضور در المپیک بیازماید، اما با تصمیم جدید فدراسیون جهانی کشورها این شانس را دارند که در هر چهار وزن در شیاپچانگ المپیک نماینده داشته باشند.

در روش جدید، مسابقات انتخابی به صورت گرند پریکس و در 10 مرحله تا آغاز المپیک 2016 برگزار خواهد شد و هر کشور می تواند 4 نماینده مرد و 4 نماینده زن در اوزان چهارگانه مبارزات داشته باشد. در نهایت هم با جمع امتیازات هر مبارز به نام 6 فرد برتر گرند پریکس ها مجوز حضور در المپیک را به صورت مستقیم کسب خواهند کرد./آق

برچسب ها: تکواندو ، انتخابی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
واقعا جای یوسف کرمی و کوروش رجلی خالیه
آخرین اخبار