سخنران حرم مطهر رضوي گفت: معرفت باعث رسيدن انسان به فيض معنوي مي شود و هر قدر انسان در زندگي خود بيشتر به سيره رضوي نزديك شود از معرفت ‌و فيض بيش‌تري نسبت به زيارت بهرمند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام‌و المسلمين علي ثمري در سلسله جلسات «شكوه رضوان»كه در صحن جامع رضوي برگزارشد به اهميت چگونگي بهرگيري كامل از الطاف الهي پرداخت و گفت: خواندن دعاي غريق با مضمون «ياالله، يارحمن، يارحيم ‌يا مقلب‌القلوب ثبت قلبي علي دينك» براي ظهور حجت الهي و در امان ماندن از فتنه‌هاي‌ آخرالزمان‌ بسيار توصيه شده است و لازم است كه انسان بداند در انجام هر عمل مستحب و واجبي بايد طبق فرموده معصومين‌(ع) عمل كند و سليقه شخصي خود را در چگونگي انجام اعمال وارد نكند زيرا اين امر موجب مي‌شود عمل او اثر مطلوب خود را از دست بدهد.

ثمري با اشاره به روايتي از كتاب عيون الرضا(ع) شيخ صدوق‌‌ گفت: امام رضا(ع) خطاب به اباصلت مي‌فرمايد:اي ابا صلت به خدا قسم كه ما اهل بيت(ع) جز به كينه دشمنان از دنيا نخواهيم رفت. همه ما اهل‌بيت(ع) يا به تيغ شمشير يا به زهر كينه ‌به شهادت مي‌رسيم.

اين استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به‌ نقل‌حديثي ازامام رضا(ع)،كه فرموده اند: هر كس مرا در توس زيارت كند، همانند كسي است‌ كه حضرت رسول (ص) را زيارت كرده و خداوند معادل ثواب هزار حج و هزار عمره قبول شده به او عطا مي‌فرمايد و من و پدرانم در قيامت شفيع او خواهيم بود، اظهار داشت: ظرفيت كامل و اعتبار زيارت امام رضا(ع) در اين حديث اشاره شده و اين يك توفيق استثنايي است كه هر فرد با توجه به ظرفيت و معرفت خود نسبت به حق امام و به‌كارگيري سيره رضوي در زندگي از اين ثواب بهره مند مي‌شود.

وي با بيان مثال ساده‌اي‌ درباره بهره‌مندي از لطف امام رضا(ع) گفت: همان‌طور كه هر فرد براي برداشتن آب از چشمه به اندازه ظرفيت ظرفش مي‌تواند آب بردارد براي بيان ظرفيت معرفتي ‌هر انسان نسبت به بهره گيري از زيارت نيز هر فردي به قدر ظرفيت وجودي خود مي‌تواند از اين معرفت بهر‌مند شود.

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: هر دستور و فرماني كه از سوي خدا وند متعال نازل شده است براي رسيدن فرد به سعادت دنيوي و اخروي است و انسان بايد‌ در برابر دستورات الهي تسليم امر حق تعالي باشد.

ثمري در ادامه به بيان اهميت مسئله حكمت در فرامين الهي پرداخت و پيروي از فرامين الهي را وظيفه هر انسان مسلماني عنوان كرد و افزود:‌ انجام آنچه از سوي پروردگار متعال به عنوان برنامه زندگي سعادت‌مند ارائه شده در حد توان انسان است و وظيفه انسان عمل به اين دستورات است/س

برچسب ها: معرفت ، رسیدن ، فیض ، معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.