حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین قرائتی در جلسه امروز شورای شهر تهران:

مسجد دولتی نمی‌خواهیم اما دولت مسجدی می‌خواهیم/ ورزشکاران ما در چمن نماز می‌خوانند

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مهمان ویژه امروز شورای شهر تهران با بيان اين مطلب که مسجد دولتی نمی‌خواهیم اما دولت مسجدی می‌خواهیم، گفت: امروز ورزشگاه‌های ما مسجد ندارد و به ما نامه نوشته اند که ورزشکاران ما در چمن نماز می‌خوانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران "حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی" در جلسه امروز شورا حضور پیدا کرد و گفت: من نه حرف سیاسی خاصی دارم و نه بسیاری از شما را می‌شناسم و صحبت‌هایی که این جا می‌کنم برخی بسیار رک خواهد بود که از رسانه‌ها می خواهم به صورت درست کار کنند و رسانه‌ها بدانند همه کانال‌ها جز کانال کولر در اختیار من است و اگر خبری را در رسانه‌ها کذب ببینم حتماً در رسانه اعلام خواهم کرد.

وی با اشاره به کمبود مسجد در شهر تهران اظهار داشت: در قرآن 115 بار کلمه دنیا و 115 بار کلمه آخرت آمده و این به معناست که باید به اندازه دنیا به آخرت هم توجه داشته باشیم و اگر ما برای مترو و مسائل شهری بودجه قرار می‌دهیم چقدر از این بودجه را برای آخرت در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: ما اکنون در تهران به جای بدی رسیده‌ایم و اگر بخواهم یک جمله تلخ بگویم این است که آمارها نشان می‌دهد هر کشوری دانشگاهش بیشتر باشد جنایتش نیز بیشتر است و باید دانست علم انسان را نجات نمی‌دهد؛ بیایید نذری بکنیم و هر چند روز یک بار یکی از مشکلات دینی را حل کنیم.

قرائتی اظهار داشت: پول داریم، دین هم داریم اما مشکل این است که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم من امروز می‌خواهم 20 مصوبه در این خصوص از شورا بگیرم.

وی افزود: وضع نماز متاسفانه اکنون در ایران خیلی بد است کارهایی شده و تکان‌های عظیمی نیز خورده است اما هنوز از کشورهای عربی عقب‌تر هستیم. بیایید با یک حرکت انقلابی این مشکل را حل کنیم. آیا شهرداری نمی‌تواند این کار را بکند تا درب مسجد همیشه باز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بابيان اين مطلب که مسجد دولتی نمی‌خواهیم اما دولت مسجدی می‌خواهیم، اظهار داشت: باید شجاعانه عذر خواهی کنیم که بعد از 34 سال به فکر مسجد افتاده‌ایم و مسجد باید اولویت اول باشد چرا باید از مسجد یادمان رفته باشد و بدانیم هر چه فساد بیشتر می‌شود نیاز به مسجد نیز بیشتر می‌شود لذا از شورا می‌خواهم یک مصوبه داشته باشد یک نفر را شورا معرفی کنند یک نفر را شهرداری، و یک هیات سه نفره در این خصوص تشکیل شود.

وی با اشاره به یکی از بیانات امام خمینی (ره) ادامه داد: امام همیشه می گفتند پیغمبر(ص)  هر کجا پا می‌گذاشت مسجد می‌ساخت امروز ورزشگاه‌های ما مسجد ندارد و به ما نامه نوشته اند که ورزشکاران ما در چمن نماز می‌خوانند.

وی افزود: چند روز پیش نیز به مجلس رفتم و آقاي لاریجانی کمیسیون بودجه، کمیسیون عمران را ملزوم کردند که به این امور رسیدگی کنند. از شورا می خواهم این کار را به اوقاف و ستاد تبلیغات تنها واگذار نکنند و یک اصل مدیریت می‌گوید هر کاری را بخواهند بکنند راهش را پیدا می کنند و کاری را هم که نخواهند بکنند راهش پیدا می شود.

وی ادامه داد: ما مشکل قانون نداریم مقام معظم رهبری چهار سال است راجع به کمبود مساجد صحبت کرده و امروز وجود 10 هزار مسجد در شهرها و استان ها ما خالی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قرائتی ، مسجد ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
امامان جماعت فقط نیم ساعت برای نمازخواندن می ایند وبعد میروند پس جوانان چکار کنند نمازصبح هم برگزار نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي
۱۳:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
انشالله نماز دست ما را بگيرد .
نماز خواندن در مسجد چنان آرامشي به انسان ميده كه در هيچ جاي كره زمين نميشه اين حس و تجربه كرد . فقط اميدواريم كه هم مساجد ما ساخته بشن هم اين كه نماز گذاران ما كمي قبل از ورود به مسجد يك سري آداب بهداشتي رو رعايت كنن همان طور كه به ميهماني ميرن همون طور هم مسجد و ميهماني خدا بدونن .
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
بر نمازهایتان مواظبت داشته باشید تا نماز هم شمارا محافظت کند مخصوصا نماز اول وقت .
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۲:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
سلام علیکم احسنت خدا رحمت کند اموات آقای قرائتی را و خدا خودش وخانواده اش را حفظ کند
-
مسعودی
۱۱:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
با سلام
2 سال پیش به آنتالیای ترکیه رفته بودم و هنگام عصر که در شهر میگشتم خواستم نماز بخوانم، از یک نفر پرسیدم که مسجد این نزدکی ها کجاست؟ گفت مسجد خیلی دور است ولی نماز خانه مربوط به اداره پست بسیار نزدیک است، گفتم من میتوانم آنجا نماز بخوانم، گفت بله، در کنار اداره پست یک راه پله است که در آنجا وضوخانه و نماز خانه وجود دارد، رفتم و دیدم یک اتاق حدود 12 متری مفروش و یک وضو خانه وجود دارد، منظور اینکه در کشور ما هم میتوان از نماز خانه ادارات و فروشگاههای بزرگ استفاده کرد، به شرط اینکه نماز خانه در طبقه همکف و یا در کنار ساختمان اداری باشد، ضمن اینکه مامورین نگهبانی اداره هم مراقب اشیای نمازخانه هستند و مشکلی از نظر سرقت و اینگونه مسایل پیش نخواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
خداييش منم يه دفعه تو خيابون گير كردم واسه نماز، جلو استانداري تهران بودم
با اينكه ساعت اداري نبود از نگهباني خواهش كردم اونجا نماز بخونم، ايشون هم با روي باز و احترام به من اين اجازه رو دادند
و واقعا اي كاش همه ادارات اينطور باشه
آخرین اخبار