حجت‌الاسلام ناصحی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تهران با کمبود مسجد مواجه است/ سرانه مسجد هر شهروند پایین‌تر از 15سانتی متر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سرانه مسجد هر شهروند تهرانی پایین‌تر از 15سانتی متر است و این در حالیست که سرانه استاندارد 7متر مربع برای هر شهروند است.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به کمبود مساجد در تهران اظهار کرد: در حال حاضر 2هزار مسجد درتهران فعال است که نسبت به 8 میلیون و 500هزار جمعیت شب خواب تهران بسیار کم است.

وی در ادامه افزود: براساس آمار محاسبه شده از مساحت مساجد سطح شهر تهران، سرانه مسجد هر شهروند تهرانی زیر 15 سانتی متر است و این در حالیست که سرانه استاندارد مسجد هر تهرانی باید 7متر اعم از حیاط، شبستان و اتاق بسیج باشد.

حجت‌الاسلام ناصحی با بیان اینکه تهران با کمبود مساجد مواجه است، ادامه داد: از این رو در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد که در طول 5سال پیش رو که برنامه 5سال دوم است 400 مسجد محله‌ای ساخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی  و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در سال 93، 100باب مسجد در حال احداث، تغییر و تکمیل است.

حجت‌الاسلام ناصحی در پایان در خصوص شبانه روزی شدن مساجد گفت: در نظر داریم تعدادی از مساجد محوری، جامع و شاخص که از لحاظ جغرافیایی در نقاط خاصی از شهر قرار دارند، به طور شبانه روزی به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ناصحی ، مسجد ، سرانه ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار