نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتباری معادل 12 میلیارد ریال به ساخت دانشکده کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فلاحی‌باباجان در جمع مدیران شهرستان اهر افزود:ایجاد این دانشکده، خواهد توانست در میان مدت تاثیر مهمی در افزایش کاربرد دانش در بخش کشاورزی شهرستان ازخود بجای نهاده و توسعه کیفی این بخش را امکانپذیر‌تر خواهد کرد.

وی افزود: با تسریع در عملیات اجرایی و اختصاص اعتبارات بیشتر، درکمترین زمان ممکن این دانشکده در ساختمان اصلی خود مستقر و اساتید و دانشجویان نیز می توانند از فضای مناسب رفاهی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بهره‌مند گردند.

فلاحی کارخانه بسته بندی و سورتینگ، سردخانه 10 هزار تنی، کارخانه قند رافینری و تولید میلگرد فولادی را از طرح‌های مهم و اشتغالزای این شهرستان برشمرد و افزود: با تمهیدات انجام یافته، سه طرح مهم قند رافینری، سردخانه، بسته‌بندی و سورتینگ امسال در این منطقه به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال برای بیش از 700 نفر در این طرح‌های تولیدی خدماتی در شهرک صنعتی اهر نیز فراهم خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بکارگیری سردخانه در پروسه تولید،کاهش قیمت نگهداری میوه، جلوگیری از پرت انرژی و همچنین کاهش هزینه‌های جاری در تولید محصولات را به دنبال داشته و در تداوم توسعه بخش کشاورزی منطقه ارسباران تاثیرگذار خواهد بود.

فلاحی‌باباجان اذعان داشت: نمایندگان مجلس با تأکید مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را در تعامل بین دولت و مجلس بکار می بندند که دولت در حل مشکلات عمومی مردم با کمک مجلس، برنامه ریزی لازم را انجام دهد و نمایندگان مردم استان آذربایجان‌شرقی نیز، با تعامل مثبت تلاش دارند اقدامات مفیدی را درتوسعه استان به انجام رسانیده و بطور قطع با تداوم این روند، دور نمای روشن و نوید بخشی از توسعه را در کشور و منطقه شاهد خواهیم بود/س

برچسب ها: ایجاد ، دانشکده ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.