با فرا رسیدن ایام مدارس مادران حتماً بایستی برنامه ی ویژه ای برای تصحیح مواد خوراکی کودکانشان ایجاد کنند تا قدرت یادگیری و ذهن آن ها افزایش یابد.

دکتر فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار گروه علمي پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: داشتن تغذیه مناسب به افزایش تمرکز و یادگیری دانش آموزان در دروسشان کمک بسیاری می کند و عدم استفاده از صبحانه که نتیجه کمبود مواد مغذی است باعث بروز برخی از بیماری ها نیز می شود که زمینه سازی برای اشکال در یادگیری و تمرکز و حافظه دانش آموزان می شود.

وی افزود: برخی از افراد در دوره نوجوانی و تحصیل از خوردن صبحانه امتناع می کنند و همین امر باعث کاهش قدرت یادگیری شان می شود که این مورد در مطالعات علمی نیز به اثبات رسیده است.

وی گفت: وعده صبحانه بایستی شامل نان، پنیر، گردو و شیر باشد چرا که مصرف شیر در استحکام سیستم اسکلتی نقش بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در وعده صبحانه بهتر است از درشت مغذی ها همچون پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدارت ها استفاده شود.

وی تاکید داشت: دانش آموزان علاوه بر خوردن صبحانه بایستی حداقل یک یا دو میوه نیز در مدرسه مصرف کنند چرا که موجب آبرسانی در بدنشان می شود.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که در خوردن میوه و سبزی امتناع می کنند بهتر است از میان وعده های دیگر همچون بادام، گردو، فندق، استفاده کنند چرا که موجب تامین انرژی در طول روز می شود.

وی به افرادی که از وعده صبحانه امتناع می کنند و به سمت و سوی کیک های آماده می روند توصیه کرد: برخی از کیک های آماده، متاسفانه از روغن هایی که حاوی چربی با ترانس بالا هستند تولید می شوند که مصرف آنان در دراز مدت تاثیر منفی بر سلامت افراد می گذارد چرا که بهتر است از وعده صبحانه سنتی استفاده شود./ع2


برچسب ها: کودک ، خوراک ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار