قم/

مرگ موتورسوار قمی در پیست غیر استاندارد

موتورسوار قمی در حین برگزاری مسابقات چند جانبه موتورسواری در شهرستان ازنا به دلیل غیر استاندارد بودن پیست و عدم حضور امدادگر و آمبولانس جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این قهرمان صاحب نام و شاخص موتورسواری استان قم «احسان حضرتی» است که در سال‌های اخیر در رقابت‌های مختلف این رشته ورزشی اعم از پیکارهای استانی و مسابقات قهرمانی موتورسواری کشور موفق به کسب عناوین ارزشمندی شده است.

این حادثه دلخراش در حالی برای قهرمان صاحب نام موتورسواری قم رخ داد که پیست برگزاری مسابقات در ازنای لرستان بدون استاندارد و بیمه بوده است، ضمن اینکه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز مسابقات را لغو کرده بود ولی این موضوع به جز استان همدان به دیگر استان‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از جمله تیم موتورسواری استان قم اطلاع داده نشده بود و عوامل و مسئولین هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی و سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ازنا از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

*نوشدارو بعد از مرگ

همچنین در زمان وقوع این حادثه برای امدادرسانی به این موتورسوار، آمبولانس در محل برگزاری مسابقات وجود نداشته و با وجود تماس تلفنی با بیمارستان امام علی شهرستان ازنا، پس از حمل مرحوم احسان حضرتی با وسیله نقیله شخصی توسط ورزشکاران، خودروی آمبولاس به محل حادثه رسیده است.

این در حالی است که شرکت‌کنندگان سایر استان‌های دعوت شده در زمان مسابقه حضور داشتند و عوامل برگزار کننده (طبق اظهار فدراسیون) بدون توجه به نامه ارسالی فدارسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان، این مسابقات را برنامه‌ریزی و برگزار کرده‌اند.

مرحوم احسان حضرتی با توجه به جراحت وارده پس از رساندن وی توسط ورزشکاران به بیمارستان، دارفانی را وداع گفت، در حالی که علت فوت این ورزشکار فقید توسط پزشکی قانونی شهرستان دورود، شکستگی دنده‌ها و پارگی ریه و خونریزی داخلی تشخیص داده شده است.

*پاسخ‌های متفاوت مسئول ورزش ازنا

اما بعد از این حادثه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم استقرار آمبولانس در محل برگزاری مسابقه از سرپرست ورزش و جوانان شهرستان ازنا، وی در ابتدا نامه‌های مکتوب انجام شده با مرکز بهداشت و درمان ازنا را ارائه داد.

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان ازنا افزود: طبق صحبت‌ با مدیریت بهداشت و درمان ازنا، آنها اعلام کردند که به دلیل عدم وجود آمبولانس کافی، در صورت وقوع حادثه و تماس با بیمارستان، آمبولانس به محل پیست موتور سواری اعزام خواهد شد در حالی پس از گذشت مدتی از وقوع حادثه و انتقال مرحوم احسان حضرتی به بیمارستان، خودروی آمبولانس به سر صحنه رسید.

علی‌محمد مرزبان سرپرست اداره ورزش و جوانان ازنا همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا شما مسابقات را با وجود لغو شدن توسط فدراسیون برگزار کردید، ضمن اظهار بی اطلاعی از نامه ارسالی فدراسیون به ادره کل ورزش و جوانان استان لرستان، در ادامه تصریح کرد: در صورت اعلام، مسابقات برنامه‌ریزی و برگزار نمی‌شد اما هیچ اطلاعی نه از سوی فدراسیون و نه از سوی اداره کل ورزش و جوانان لرستان در خصوص لغو مسابقات به ما داده نشده است.

*خاکسپاری در زادگاه

در نهایت اینکه با توجه به اعلام نظر پزشکی قانونی و صدور مجوز دفن مرحوم احساس حضرتی، بعد از ظهر روز شنبه بیست و سوم شهریور ماه با توجه به موافقت خانواده وی، پیکر این قهرمان موتورسواری استان قم و کشورمان در زادگاهش در روستای گچلو از توابع شهرستان شازند اراک به خاک سپرده شد.

احسان حضرتی دارای دو فرزند و همچنین دارای عناوین متعدد قهرمانی در رده پیشکسوتان کشور و استانی است.

به محض اطلاع از وقوع این حادثه، تیم اعزامی از اداره کل ورزش و جوانان استان قم متشکل از نماینده اداره کل همراه با رئیس، دبیر و یکی از پیشکسوتان هیئت موتورسواری استان قم به شهرستان ازنا محل برگزاری مسابقات چند جانبه موتور کراس اعزام شدند تا پیگیر مسائل مرتبط با موضوع باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
روح انگیز حضرتی
۱۷:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام ،من شما خیلی مچکر وممنونم که بعد هفت سال از گذشتن مرگ برادرم هنوز یاد ایشان را زنده نگه داشتین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حضرتی
۱۹:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
پیست ازنا از لغو مسابقه اطلاع داشته است