معاون سياسي دبير کل جمعيت الوفاق و نماينده سابق در پارلمان بحرين با بيان اينکه مسئولان حاکم نماينده اراده مردم نيستند، تاکيد کرد: رژيم حاکم با شهروندان با ذهنيت ارباب و رعيتي برخورد مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» ؛ خليل المرزوق در گفتگو با اين شبکه درباره نقص هاي موجود نظام سياسي حاکم در بحرين گفت: رژيم حاکم با وجود پيوستن بحرين به منشور سازمان ملل و ايجاد تحول در بحرين پس از استقلال آن، همچنان با ذهنيت دو قرن پيش عمل مي کند و اوضاع شهروندان بهبود نيافته است.

وي با اشاره به بيانيه جمعيت وفاق بحرين به مناسبت روز جهاني دمکراسي گفت: شهروندان اکنون براي رژيم حاکم شهروند نيستند بلکه رعيت قلمداد مي شوند. رژيم با شهروندان با ذهنيت ارباب و رعيت برخورد مي کند، به گونه اي که رژيم خود را رئيس قبيله و ديگران را نيز اعضاي عادي قبيله مي داند. رژيم تلاش مي کند ظاهري دمکراتيک از خود نشان دهد و اجازه دمکراسي واقعي در کشور را نمي دهد. نخست وزير در بحرين در حالي خود را نخست وزير مي داند که در تصميم ها با اعضاي ديگر کابينه مشورت نمي کند. اعضاي ديگر يا بايد موافقت کنند يا اينکه خارج از معادله سياسي در کشور باشند. بنابراين، ما در بحرين در کشوري دمکراتيک به سر نمي بريم.

وي گفت: حاکمان موجود در بحرين نماينده اراده مردم نيستند بلکه منتصبان شخص پادشاه هستند. بنابراين، افرادي که در نظام قانون گذاري بحرين حضور دارند نماينده اراده مردم نيستند بلکه انتصاب شده اند.
برچسب ها: آل خلیفه ، بحرین ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار