رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان در واکنش به اخراج راستگو از سوي شوراي اصلاحات گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وارد این موضوع نمی‌شود چراکه با توجه به بي اهميت بودن اين امر شورای هماهنگی را هزینه این گونه قضایا نمي‌کنیم.

"علی اصغر احمدی" رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال قرار گرفتن "الهه راستگو" در لیست آتی اصلاح‌طبان، اظهار داشت: اکنون در مورد این موضوع نمی‌توان تصمیمی گرفت و در زمان خود باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به تفاوت ساختار انتخاباتی کشور ما و سایر کشورها ادامه داد: نظام ما بر اساس نظام حزبی نیست تا احزاب در مجلس کرسی داشته باشند و حزبی که اکثریت مجلس را تشکیل داد، دولت تعیین کند؛ در کشور ما 4 انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری،  شورای شهر و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که هیچ کدام بر پایه احزاب نیست. 

احمدی افزود: در کشور ما به حکم قانون اساسی، نیروهای تحت حمایت احزاب مختلف زمانی که وارد مجلس و یا شورای شهر می‌شوند، حافظ منافع حزب خود نیستند و می‌توانند هر تصمیمی بگیرند.
 
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان ضمن تکذیب خبر منتشر شده منتصب به وی در برخی از روزنامه‌ها با این مضمون که احزاب نمی‌توانند در انتخابات نقشی داشته باشند، تصریح کرد: احزاب کشور ما در زمان انتخابات، فعالیت خود را افزایش داده است، از نیروهای همسوی خود حمایت و  پشتیانی می‌کنند و به سهم خود در انتخابات تاثیر گذار هستند.

وی به اخراج راستگو از مجمع زنان اصلاح طلب و حزب اسلامی کار اشاره کرد و با بيان اين مطلب که رابطه حزب و عنصر حزبی يک موضوع کاملا داخلي است، ادامه داد: تصميم اتخاذ شده از سوي راستگو بر خلاف انتظارات اصلاح‌طلبان بوده است چرا که با توجه به حمايت اين جريان از راستگو ، توقع رفتاري در خور حزب از وي انتظار ميرفته است.

احمدی در واکنش به اخراج راستگو از سوي شوراي اصلاحات ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وارد این موضوع نمی‌شود چراکه با توجه به بي اهميت بودن اين امر شورای هماهنگی را هزینه این گونه قضایا نمي‌کنیم؛ هرجند تعهدات اخلاقی وجود داشته  و انتظاراتی از وی بوده اما خلاف قانون صورت نگرفته است.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان در پایان خاطرطرنشان کرد: امیدواریم اکنون که قالیباف به عنوان شهردار تهران انتخاب شده، اعضای شورای شهر با تعامل بیشتر به مسائل کلان شهر تهران بپردازند تا شهر بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حزب ، انتخابات ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار