نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: از شروط قطعی نمایندگان استان برای تعیین مدیریت ارشد آینده استان بومی بودن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر عبدالرضا مصری با بیان اینکه تاکنون در خصوص تعیین مدیریت ارشد آینده استان با نمایندگان صحبتی نشده است، گفت: نمایندگان مسئولیت تعیین استانداران را ندارند و در قوانین نیز چیزی در این خصوص نیامده است، اما از باب تعامل و همکاری، اگر همدلی وجود داشته باشد بهتر است.

وی افزود: وزارت کشور نیز اعلام کرده در خصوص تعیین استانداران با نمایندگان هماهنگ خواهد شد، اما تا امروز بر سر تغییر استاندار استان و یاگزینه هایی بحثی با نمایندگان استان نشده است.

مصری گفت: نمایندگان استان چون از معیارهای دولت اطلاعی ندارند گزینه هایی را معرفی نکرده اند. از سوی دیگر این کار در حیطه وظایف دولت است، ولی قاعدتا دولت وقتی می خواهدنظرش را نهایی کند هماهنگی با نمایندگان انجام می دهد.

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: البته الزاما نباید همه استانداران تغییر کنند. بین استاندارانافراد توانمند و خوش سابقه ایداریمکه بهتر است از توان آنها استفاده شود، افرادی که بر اساس توانمندی و نه خط و خطوط سیاسی روی کار آمده اند.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه ما نمایندگان استان همگی روی عملکرد استاندار فعلی نظر مثبت داریم، عنوان کرد: ایشان فردی با اخلاق و پشتکار است و در مجمع نمایندگان استان این اتفاق نظر وجود دارد که اگر بشود دولت از وجود ایشان استفاده کند، اما اگر دولت سیاستش این نبود و به هر دلیل خواست تغییر ایجاد کند آن وقت باید برای تصمیم گیری بهتر به دولت کمک کنیم.

مصری با بیان اینکه از شروط قطعی نمایندگان استان بری تعیین استاندار«بومی بودن» است، عنوان کرد: فرد بومی مسلط به امور استان است و نیاز به مطالعه برای شناخت از وضعیت استان ندارد. از سوی دیگر استان ما دارای فرهنگ ها و قومیت های مختلفی است و فرد بومی با شناخت از این تنوع فرهنگی و قومیتی و بدون آزمون و خطا می تواند وارد حیطه اجرا شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، بومی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.