عضو كميسيون قضايي مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل پلیس قضایی باعث خواهد شد تا امور رسیدگی به کشف جرم و نگهداری از مجرمان به صورت بسیار تخصصی‌تر و بهتر انجام شود و اين امر نيازمند آموزش و كسب مهارت اين پليس در دوره‌هاي تخصصي است.

"علي جليليان" عضو كميسيون قضايي مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لايحه پليس قضايي اظهار داشت: با توجه به حساس بودن  كار تحقيقات، نيروي انتظامي بايد داراي تخصص و تجربه كافي در حوزه تحقيقات باشد، چرا كه اين مهم از اختيارات ذاتي قضات بوده كه گاهي آن را به نيروي انتظامي تفويض مي‌كند.

وي با اشاره به ضرورت احياي پليس قضايي تصريح كرد: تشکیل پلیس قضایی باعث خواهد شد تا امور رسیدگی به کشف جرم و نگهداری از مجرمان به صورت بسیار تخصصی‌تر و بهتر انجام شود و اين امر نيازمند آموزش و كسب مهارت در دوره‌هاي تخصصي است.

جليليان افزود: به منظور تحقق اهداف لایحه پلیس قضایی، استفاده از امكانات، تجهيزات و مهارت‌هاي آموزش دیده موجب مي‌شود اين پليس براي كشف جرم و حقيقت كمك خوبي براي دستگاه قضا باشد تا آن‌ها در درون دادگستري و همراه با قضات به صورت تخصصي به پرونده‌هاي قضايي رسيدگي كنند.

عضو كميسيون قضايي مجلس خاطرنشان كرد: قطعا احیای پلیس قضايی باعث خواهد شد تا نیروی انتظامي و ضابطین قضايی با اقدامی هماهنگ‌تر از پیش به اجرای وظايف قانونی خویش در جهت كمك به قوه قضايیه بپردازند.

شایان ذکر است، در حالي قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به ايجاد "پليس قضايي" تصريح دارد كه پس از گذشت 3 سال از تقديم اين لايحه به دولت، نه‌تنها چنين تشكيلاتي به وجود نيامده بلكه ظاهرا به فراموشي نيز سپرده شده است. براي مشاهده اين خبر اينجا کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
با سلام باید مبارزه با مواد مخدر را تقویت کرد و کاری کنند که شیشه در کشور پیدا نشود لطفآ به مجلس و دستگاه قضایی فشار آورید که اولویت را مبارزه با مواد مخدر قرار دهند با تشکر از باشگاه خبرنگاران
آخرین اخبار