قائم مقام وزير دادگستري گفت: حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي نقش پشتيباني در برقراري عدالت در جامعه را دارد و تحقق اين هدف براي وي در اولويت است اميدواريم كه با تجربه‌اي كه در حوزه‌هاي استراتژيك دارند بتوانند بسترساز تحقق عدالت در جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، ياوري قائم مقام وزير دادگستري در مراسم توديع و معارفه وزير دادگستري كه صبح امروز در وزارت دادگستري برگزار شد اظهار داشت: اين جلسه به يمن ورود حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي به عنوان وزير دادگستري و پاسداشت زحمات و خدمات بختياري وزير سابق وزارت دادگستري برگزار شده است و بنده به نمايندگي از مديران و كاركنان اين وزارتخانه از ورود حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي را به اين وزارت خير مقدم مي‌گويند.

وي ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي در حوزه‌هاي استراتژيك فعاليت‌هاي بسزايي داشته و بنابراين جا دارد از حسن انتخاب رئيس جمهور و مجلس شوراي اسلامي تقدير و تشكر كنيم.

ياوري تصريح كرد: حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي نقش پشتيباني در برقراري عدالت در جامعه را دارد و تحقق اين هدف براي وي در اولويت است اميدواريم كه با تجربه‌اي كه در حوزه‌هاي استراتژيك دارند بتوانند بسترساز تحقق عدالت در جامعه شوند.

قائم مقام وزير دادگستري افزود: اميدواريم حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي بتواند اصل 160 قانون اساسي را كه در ارتباط با نيازمندي‌هاي روز جامعه است محقق ساخته و با تعامل قواي سه گانه در تحقق سياست‌هاي كنوني نظام توفيق يابد.

ياوري اضافه كرد: اميدواريم حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي پاسخگوي مطالبات قوه مجريه ومقننه از قوه قضاييه باشد وهمين‌طور در جهت حفظ منافع مردمي و تحقق عدالت به نيابت از ملت بزرگ تلاش كند.

وي درارتباط با وزير سابق دادگستري اظهار داشت: بختياري در سلوك، رفتار، كردار و تعامل مردم و همكاران و تمركز در وظيفه و پرهيز از سياسي‌كاري در مسير تحقق هدف شناخته شده است و وي معتقد به رفتارهاي اخلاق‌مدار بوده ودر شفافيت و اعلام پاسخ روشن و تعامل سازنده با دستگاه‌هاي اجرايي موفق عمل كرده است.

قائم مقام وزير دادگستري تاكيد كرد: اعتقاد داشتن به خرد جمعي و اولويت دادن به حفظ انگيزه كاركنان با توجه معيشت آنها و برنامه محوري و اقدامات كارشناسانه و حاكميت ارزش‌ها بر فضاي تصميم‌گيري از ويژگي‌هاي وزير سابق دادگستري است و وي موجبات ارتقاي سازمان وزارت دادگستري را فراهم كرده است.

ياوري با اشاره به اهميت اقدامات وزير سابق دادگستري گفت: 320 جلسه كميسيون در ارتباط با لوايح دولت و 5 هزار و 805 جلسه فرعي كميسيون و 137 پرونده واصله به هيئت داوري در اين وزارتخانه داشته‌ايم و لوايحي كه به قانون تبديل شده: لايحه پيش فروش ساختمان، لايحه حمايت از خانواده، لايحه حمايت از قضات و لايحه مجازات اسلامي است.

قائم مقام وزير دادگستري تصريح كرد: در اين وزارتخانه 2 هزار و 694 مورد پاسخگويي در مورد لوايح بوده و همين‌طور لايحه پليس قضايي و لايحه وكالت مورد بررسي قرار گرفته است.

وي بيان كرد: هزار و 36 مورد دفاع از حقوق بيت‌المال در مجامع قضايي و10 هزار تعامل با نمايندگان و پاسخگويي به مكاتبات آنها از اهداف محقق شده اين وزارتخانه است.

ياوري ادامه داد: 6 هزار و 363 هزار نفر زنداني واجد شرايط از محل اعتبارات اختصاص داده شده و همين‌طور آزادسازي 14 هزار و 829 هزار نفر زنداني جرائم غير عمد در سفرهاي استاني از اهداف محقق شده ديگر اين وزارتخانه است.

قائم مقام وزير دادگستري در پايان خاطر نشان كرد: تعزيرات حكومتي زمينه شفاف‌سازي و ارائه خدمات مطلوب به ملت را فراهم كرده و نقش بازديد نظارت و اقتدار دولت را فراهم كرده و از 3 ميليون و 470 هزار و 129 فقره پرونده وارد شده 96 درصد از پرونده‌ها مختوم شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزارت ، دادگستری ، یاوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار