در پي ادعاي روز گذشته سخنگوي ارتش مصر مبني بر مداخله حماس در ناآرامي هاي صحراي سينا، دولت قانوني فلسطين در نوار غزه اين اتهام را بي اساس خواند و رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري محيط، دولت حماس با صدور بيانيه اي فلسطين و گروه هاي فلسطيني را در نگرش به مردم مصر بي طرف خواند و افزود: فلسطينيان در حوادث اخير مصر، سياست عدم مداخله را در گفتار و کردار در پيش گرفته اند و علاقه مند به داشتن روابط مناسب با مصر هستند همانگونه که به حاکميت ارضي مصر و خواست مردم اين کشور احترام مي گذراند.

در اين بيانيه با رد هر گونه تجاوز به امنيت و حاکميت مصر، توانمندي و ثبات مصر توانمندي  و ثبات فلسطين و در خدمت اهداف آزاديخواهانه فلسطين دانسته شد و آمده است: ممکن نيست حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني سرزمين، مردم، ارتش، امنيت و حاکميت مصر را هدف قرار دهند.

در اين بيانيه با اشاره به اتهام هاي رسمي و غير رسمي عليه نوار غزه و حماس، آمده است: اين اتهام ها با هدف مخدوش کردن چهره حماس است و هيچکدام از آنها مستند به دلايل درست نيست و حتي هيچ دليلي براي اثبات اين اتهام ها وجود ندارد.

در بيانيه دولت حماس به شرايط اين روزهاي مصر اشاره شد و آمده است: اين شرايط و روابط مستقيم و غير مستقيم آن به نوار غزه موجب نمي شود مردم ما ايثار مردم و ارتش مصر را در جنگ هاي سال 1948، 1967 و1973  فراموش کنند بلکه اين خاطرات همچنان در ذهن فلسطينيان زنده خواهد بود. مردم فلسطين به خوبي به ياد دارند که چگونه جمال عبدالناصر با مردم فلسطين مثل شهروندان مصري برخورد مي کرد.

اين بيانيه مردم مصر و فلسطين را در همه زمينه ها همدل و همراه دانست و افزود: فلسطينيان از اينکه مردم مصر در انقلاب 25 ژانويه( 2011) توانستند به آزادي برسند بسيار خرسندند. ساکنان نوار غزه ديدار نمايندگان گروه هاي مختلف مصري از نوار غزه را از ياد نمي برند.

در پايان اين بيانيه از عقلاي مصر خواسته شد براي توقف تبليغات عليه حماس در اين کشور تلاش کنند.
برچسب ها: حماس ، مصر ، بی اساس ، اتهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار