اقدامات جدي در جهت فرهنگ سازي و اطلاع رساني درباره مزيت هاي صنعت بيمه و سياست هاي تشويقي ، مي‌توان مردم را به خريد ترغيب کرد.

مجيد يزداني کارشناس صنعت بيمه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: در سال هاي گذشته يکي از عوامل مهمي که باعث عقب ماندگي صنعت بيمه در کشور شده عدم فرهنگسازي مناسب در صنعت بيمه است.

وي افزود: بسياري از مردم از مزيت هاي بيمه ها به خصوص در بيمه هاي عمر و اشخاص اطلاعات کافي ندارند که با انتخاب رئيس کل جديد بيمه مرکزي اين موضوع بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و اقدام هاي اساسي انجام شود.

وي تشويق افراد به خريد محصولات بيمه اي و فرهنگسازي در اين بخش را موجب ارتقاي صنعت بيمه دانست و گفت: مردم بيشتر به دنبال بيمه هاي اجباري هستند و از خريد بيمه هاي ديگر به خصوص بيمه هاي عمر يا تکميلي غافل هستند.

اين کارشناس صنعت بيمه عنوان کرد: وظايف بيمه مرکزي و چگونگي روند آن در مسير اصلي خود، مسئله اي مهم است که بر عملکرد شرکت هاي بيمه تاثيرگذار خواهد بود چرا که اين مر در نهايت باعث نفع مشتري مي شود و بايد به اين موضوع توجه ويژه اي شود.

يزداني بر لزوم داشتن پوشش بيمه براي تمام بخش هاي اقتصادي نيز تاکيد کرد و افزود: بسياري از بخش هاي اقتصادي با توجه به ريسک بالايي که دارند، هنوز از پوشش بيمه اي لازم براي جلوگيري از زيان احتمالي برخوردار نيسند که اين امر اگر مورد توجه قرار گيرد مي‌تواند باعث افزايش پر تفوي صنعت بيمه و ارتقاي اين بخش شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، بیمه ، تکمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار