شرکت سامسونگ در نمایشگاه IFA 2013 از «بينش اروپايي» خود براي مشتريان بازار وسایل الكترونيكي پرده‌برداري كرد و همچنين نسل جدید تلویزيون‌هاي هوشمند، لوازم خانگي و چاپگرهاي جديدش را به نمايش گذاشت.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سامسونگ در این نمایشگاه نشان داد که چگونه ديدگاه مشتريان به طراحان و مهندسان كمك مي‌كند تا بتوانند محصولات و خدمات را به گونه‌ای توسعه دهند که بر اساس نیازهای مشتریان و به عنوان تعیین کننده روند بازار در آینده باشند.

بو-كئون يون، رئيس و مديرعامل سامسونگ در مورد عملکرد این شرکت در نمایشگاه امسال گفت: «يكي از رموز موفقيت شرکت سامسونگ در اين است كه ما عميقاً به چگونگي استفاده مشتريان از فناوري اهميت مي‌دهيم. اين ديدگاه‌ها هستند كه ما را در خلق محصولات راهنمایی می‌کنند. به همین دلیل است كه ما محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهیم که زندگي در خانه را راحت‌تر و شادتر مي‌سازد.»

او افزود: «سامسونگ سه اصل را سرلوحه کار خود کرده است: مردم، نوآوری و جامعه. در طول سال گذشته، سامسونگ پنج آزمايشگاه تحقيقاتی سبک زندگي (Lifestyle Research Labs) در سرتاسر جهان دایر كرده تا در زمینه نيازها و خواسته‌هاي مشتريان مطالعه كنند. اين آزمايشگاه‌ها بخشی‌ از شبكه تحقيقاتي سامسونگ هستند. گفتنی است که این شبکه شامل 33 مرکز تحقيق و توسعه و شش مركز طراحي می‌شود. به عبارت دیگر، درمجموع بيش از يك چهارم نيروي كاري سامسونگ در بخش نوآوری محصولات فعالیت می‌کنند.»

سامسونگ ريشه‌هاي عميقي در اروپا دارد و نقش به‌سزایی در آموزش و الهام بخشیدن به نسل بعدي پیشگامان فناوری در این منطقه ایفا می‌کند. این شرکت همزمان كه در هلند، معلمان را به سمت یکپارچه‌سازی فناوری در مدارس ديجيتال هدايت مي‌كند، در لهستان به دانش‌آموزان مهارت‌های برنامه‌نويسي با كامپيوتر را می‌آموزد. در حال حاضر نیز سامسونگ به بچه‌های معلول در فرانسه و انگلستان کمک به‌سزایی می‌کند. اينها تنها نمونه‌هايي از رویکردهای سامسونگ براي پيشرفت دانش ديجيتال و مقابله با بيكاري جوانان به شمار می‌روند.

 

محصولات صوتی-تصویری قدم به دنیای جدید می‌گذارند
سامسونگ در 9 سال گذشته با  رهبری صنعت در زمینه فناوری‌های LED و پلاسما و خلق نمایشگرهایی با رنگ‌های شفاف‌تر، نمایش رنگ مشکی واقعی و تصاویر زنده‌تر به خوبی توانسته بازار تلویزیون اروپا را قبضه کند. این شرکت هم‌‌اکنون با دستاوردهای جدیدش در زمینه تلویزیون‌های UHD و فناوری جدید OLED برای ساخت تلویزیون‌هایی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد، عصر جدیدی را در نوآوری‌های بصری آغاز کرده است. سامسونگ در سال گذشته، موفق به فروش یک تلویزیون در هر دو ثانیه در سطح جهان شده است و بيش از 41 درصد سهم بازار اروپا را در دست دارد. این شرکت براي تثبيت برتري خود در اروپا، نظرسنجی بین 18 هزار نفر در 18 كشور مختلف اروپایی انجام داده تا از انتظارات آن‌ها از تلویزيون مطلع شود. نتایج نشان می‌دهد اولویت اصلی مصرف‌کنندگان کیفیت تصویر بسیار بالا، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و کاربری آسان تلویزیون است.  

 

سری تلویزیون‌های UHD F9000
تلویزیون UHD F9000 در واقع تمامی سه ویژگی‌ مورد انتظار مصرف‌کنندگان را دارد و تجربه بی‌نظیری را به آن‌ها خواهد داد. این تلویزیون‌ با داشتن بیش از 8 میلیون پیکسل نمایش و قدرت تفکیکی معادل چهار برابر کیفیت Full HD، انقلابی در دقت تصویر به عنوان مهم‌ترین عنصر نمایش جزئیات و شفافیت تصویر در تلویزیون به وجود آورده است.

پنل LED این شرکت حتی جزئیات موجدار را نیز با استفاده از موتور تصویر کوادمتیک (Quadmatic Picture Engine) جهت بهینه‌سازی رنگ تصویر و کنتراست نمایش می‌دهد. این موتور تصویر صرف‌نظر از منبع محتوا SD، HD یا Full HD با تمامی منابع تصویر سازگار است و علاوه بر حذف نویزهای تصویر، جزئیات تصویر را به طور کامل به نمایش می‌گذارد تا بهترین تصویر را با کیفیت UHD ارائه دهد.
علاوه بر تصاوير واضح‌تر، تلويزيون F900 و ساير تلويزيون‌هاي UHD سامسونگ روشنايي بي‌نظير، كنتراست فوق‌العاده كه تيره‌ترين رنگ مشكي را به تصوير مي‌كشد و كيفيت UHD واقعي را كه با الگوريتم‌هاي اختصاصي براي تصاوير فوق‌العاده طراحي شده، به ارمغان مي‌آورد. اين تلويزيون طراحي مينيمال را با يك تورفتگي ظريف، پايه‌ي فلزي و پرداخت متاليك تلفيق كرده است.
بلندگوها و ساب‌ووفرها كاملاً ماهرانه در دل F9000 پنهان شده‌اند تا تجربه‌اي بي‌نظير از صداي قدرتمند 70 واتي به كاربر بدهند. هم‌چنين جعبه‌ One Connect، شلوغي ايجاد شده از كابل‌هاي درهم و گره‌خورده را از بين مي‌برد و همه‌ رابط‌هاي چند رسانه‌اي را در يك نقطه جمع مي‌كند. طراحي و ساخت خلاقانه‌ اين تلويزيون به همين چند ويژگي ختم نمي‌شود. چون اين قابليت را دارد كه در طول زمان ويژگي‌هاي نرم‌افزاري خود را به روز‌رساني كند و در آينده قابليت‌هاي بيشتري را، از جمله استاندارد‌هاي UHD آينده، توسط بسته‌هاي تكاملي‌اش در اختيار كاربر قرار دهد.

 

تلویزیون OLED خمیده
تلویزیون OLED خمیده 55 اینچی سامسونگ تمامی موانع نوآوری را در وسایل محصولات صوتی-تصویری از بین برده است و جهشی بی‌سابقه در زمینه کیفیت تصویر و طراحی به شمار می‌آید. قاب خمیده این تلویزیون که الهام گرفته از نمونه مفهومی Timeless Arena یا فضای بی‌زمان است، یک پرده بی‌نظیر برای نمایش رنگ‌های زنده این  OLEDاست. تک‌تک پیکسل‌های این تلویزیون روشنایی خاصی دارند و تصاویر را با رنگ مشکی واقعی به همراه درجه کنتراست بی‌نظیر که تاکنون نمونه آن در دیگر تلویزیون‌ها وجود نداشته است، نمایش می‌دهد.

انحنای ماهرانه این پنل، تصاویر را با دیدی وسیع‌تر و عمیق‌تر از تلویزیون‌های صفحه تخت نمایش می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر و بی‌همتا است. از آنجا که این تلویزیون روی چارچوب فلزی معلق در هوا است، طراحی آن حس مقاوم بودن و در عین حال نرمی و ملایمت را به انسان می‌دهد. این نتایج تمامی روش‌های جدیدی را نشان می‌دهد که سامسونگ برای ارایه رنگ‌های تر و تازه، قدرت تفکیک بسیار بالا و بازتولید بی‌عیب و نقص تصویر به کار برده است.

 

وسایل الکترونیکی خانگی برای ایجاد خانه‌ای شادتر
هدف بخش وسایل الکترونیکی دیجیتال سامسونگ ایجاد زندگی بهتر براساس نگرش دقیق به بازار محلی با در نظر گرفتن نیازهای مصرف‌کنندگان و طراحی منحصربه‌فرد محصولات است. شرکت سامسونگ، مصرف‌کنندگانش را به خوبی می‌شناسد و به علاقه آن‌ها به غذاهای خارق‌العاده و آشپزی هیجان‌انگیز و در عین حال وسایل خانگی با طراحی خیره‌کننده واقف است. به عقیده این شرکت، تمامی وسایل دیجیتال خانگی با علایق مصرف‌کنندگان هماهنگ است و به ایجاد یک خانه شاد کمک می‌کند.

بخش کسب‌وکار وسایل الکترونیکی خانگی سامسونگ در سال 2013 با رشد 14 درصدی همراه بود و همین امر این شرکت را به پررشدترین برند جهانی تبدیل کرده است. سامسونگ برای چهارمین سال پیاپی است که در اروپا بیشترین سهم بازار یخچال-فریزرها و مایکروفرها را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2015 با ادامه این روند به بیشترین سهم بازار در کل محصولات خانگی دست یابد. براي دستيابي به اين هدف تمركز سامسونگ روي اعمال نفوذ عميق بينش محلي، بهره گرفتن از احساسات و اشتياق مشتري و نوآوري در طراحي است. سامسونگ با در نظر گرفتن نیاز مصرف‌کنندگان در مناطق مختلف جهان و پی بردن به بینش محلی بهترین وسایل خانگی را در IFA امسال معرفی کرد.

 

کلوپ آشپزان سامسونگ
سامسونگ در یک اقدام جالب، شروع به همکاری با آشپزان حرفه‌ای و بنام بین‌المللی کرده تا آینده آشپزی خانگی را رقم بزند. کلوپ آشپزان سامسونگ با نام Samsung Club des Chefs با حضور آشپزانی چون اریک تروچون از پاریس، میشل ترویسگروس از فرانسه و فرانکی اسپوتینو از نیویورک دایر شده است. این آشپزان حرفه‌ای با معرفی شگرد‌های مختلف، به آشپزان این موقعیت را می‌دهند تا‌ روش‌های جدید آشپزی را در آشپزخانه‌های خودشان کشف کنند و تجربیات ارزنده خود را برای طراحی محصولات آینده سامسونگ به اشتراک بگذارند.

 

نسل جدید جارو برقی Motion Sync
سامسونگ با توجه به نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان، جارو برقی Motion Sync SC20F70 را با طراحی بسیار زیبا و کاربری راحت برای تمیز کردن خانه ارایه داده است. طراحی انقلابی Motion Sync باعث شده تا این جارو برقی به عنوان یک دستگاه سریع و راحت در بازار شناخته شود. زیرا این جارو برقی نیاز زیادی به حرکت توسط مصرف‌کننده ندارد و به واسطه فناوری CycloneForce Multi که درون آن تعبیه شده است، بیشترین قدرت مکش را دارد. جالب‌تر آنکه این جارو برقی از طریق دکمه‌هایی که روی دسته آن تعبیه شده، قابل تنظیم است. همچنین مجهز به حسگرهایی است که مکان‌های کثیف را برای جارو کردن تشخیص می‌دهند. این جارو برقی مخزنی (بدون کیسه) با فناوری‌هایی که در آن به کار رفته، قدرت مانور بالایی به کاربر خود می‌دهد.

 

یخچال فریزر  FS9000  
نتایج مطالعات سامسونگ درباره نحوه نگهداری غذاها در یخچال توسط خانواده‌ها نشان می‌دهد که معمولاٌ فضای داخلی یخچال فریزرها ساختار مناسبی برای گذاشتن غذاها ندارند. اما یخچال فریزر ساید بای ساید Food Showcase  دو بخش جداگانه ShowCase و InnerCase دارد که این بخش‌ها دسترسی روزانه به غذاها و مواد غذایی داخل یخچال و همچنین به موادی که کمتر به آن‌ها نیاز دارید را راحت کرده است. این یخچال بخش‌های مختلفی برای تمامی اعضای خانواده حتی بچه‌ها در نظر گرفته است تا راحت‌تر بتوانند به مواد یا غذای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. این دستگاه حجم بسیار معقول 834 لیتر دارد و قسمت Showcase آن مجهز به فناوری Space Max  است که باعث شده دیواره‌های داخل آن باریک‌تر و در عین حال میزان عایق بودن آن از یخچال فریزرهای متداول دیگر بالاتر باشد.

 

چاپ نوآوری برای کاربران خانگی و تجاری
سامسونگ چاپگرهای جدیدش را با رویکرد قابلیت اتصال آسان به ابزارهای موبایل توسعه می‌دهد و قصد دارد تا سال 2017 برترین سازنده چاپگرهای لیزری A4 و چندکاره شود. پیشرفت ابزارها از نظر قابلیت حمل آسان، امنیت و رشد محتوای دیجیتال موجب شده که کاربران به ابزارهای مدرنی نیاز داشته باشند تا به آن‌ها امکان مدیریت شخصی کارها و فضاهای چاپ خانگی را بدهد.


سامسونگ از سال 2009 تاکنون روی توسعه اپلیکیشن‌های چاپ شامل اپلیکشنMobile Print ، پشتیبانی از  Wi-Fi Direct و دکمه چاپ عکس نگاتیو متمرکز شده است و به تازگی نیز عملکردهایی چون Google Cloud Print و NFC را به چاپگرهای خود افزوده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیر 0098
۱۱:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
واقعا سامسونگ گل کاشته و حدود 4سال است که نبض بازار جهان را در دست دارد از همه جهات به خصوص تلفن های هوشمند galaxyفقط سامسونگ رو عشق است
آخرین اخبار