آب هاي نامتعارف جزء منابع پايدار تامين آب هستند که عدم استفاده بهينه از آن موجب به هدر رفتن آن مي شود.

خيرخواه کارشناس مديريت منابع آب در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: آب هاي نامتعارف مانند آب هاي شور، لب شور و آب هاي فاضلاب از منابع مهمي هستند که با سرمايه گذاري در اين بخش شاهد تحول در وضعيت کشاورزي خواهيم بود.

وي گفت: ما در مديريت  اقتصادي از لحاظ تکنيکي در وضعيت خوبي هستيم اما براي بهينه سازي در بخش کشاورزي تاکنون اقدامات مناسبي انجام نشده است.

اين کارشناس منابع آب با اشاره به اهميت توليد گفت: با توجه به اينکه کشور ما در منطقه خشک و نيمه خشک قرار دارد استفاده از آب هاي نامتعارف در بهره وري و افزايش توليد محصول بسيار تاثيرگذار است.

خيرخواه تصريح کرد: آب شرب از نظر درجه اهميت در بالاترين اولويت قرار دارد با  اين حال بسياري از کشور هاي پيشرفته آب شرب خود را در تصفيه آب هاي نامتعارف تامين ميکند پس تامين آب بخش کشاورزي از آب هاي نامتعارف براي محصولات کشاورزي آسيبي در پي نخواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: تاکنون توجه به آب هاي نامتعارف در طرح ها و برنامه هاي منابع آب استان هاي مختلف بوده اما در مرحله اجرا تاثير چشمگيري نداشته است.

اين کارشناس منابع آب در پايان افزود: آب هاي نامتعارف جزء منابع تامين آب هستند که عدم استفاده بهينه از آن موجب به هدر رفتن آن مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آب ، تحول ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار