به دلیل بروز اختلال در قند خون دانش آموزان و دانشجویان مبتلا به دیابت حاصل از تغییر شیوه زندگی در تابستان باید وضعیت آنها در مدرسه برای پیشگیری از خطر احتمالی در هفته آخر شهریور ماه توسط والدین شبیه سازی شود.

اسدالله رجب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه شروع سال تحصیلی با تغییر شیوه زندگی دانش آموزان و دانشجویان مبتلا به دیابت همراه است افزود: فصل پاییز در کنترل قند خون دانش آموزان و دانشجویان مبتلا به دیابت تاثیر گذاری و در مواقعی اختلال در قند خونشان را به همراه می آورد.

وی با بیان علل تاثیر فصل پاییز در اختلال خون دانش آموزان و دانشجویان و تغییر وعده غذا و یا تغییر ساعت یا دوز تزریق انسولین از جمله علل بروز اختلال در قند خون دانش آموزان و دانشجویان مبتلا به دیابت است.

رجب در مورد راهکار پیشگیری از اختلال قند خون همراه با شروع سال تحصیلی این گونه بیان داشت: والدین باید هفته آخر شهریور ماه را به شبیه سازی وضعیت مدرسه یا دانشگاه فرد مبتلا به دیابت در منزل اختصاص دهند و در مورد تغییرات ناگهانی قند خون و یا لزوم تغییر دوز داروها با پزشک متخصص مشورت کنند./ح

برچسب ها: دیابت ، انسولین ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.