شهرهاي ترکيه شاهد از سرگيري اعتراضات مردمي عليه سياست هاي دولت اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ درباره ادامه اعتراضات در ترکيه گفت: کشته شدن احمد آتاکان فعال سياسي که در تظاهرات در ترکيه کشته شد، خشم مردم اين کشور را برانگيخت. مردم براي نشان دادن خشم خود به خيابان ها آمدند. تعقيب و گريز بين تظاهرکنندگان و نيروهاي پليس ترکيه ادامه دارد و صداي شليک گاز هاي اشک آور، سکوت شب هاي بسياري از شهرهاي ترکيه را برهم مي زند. 

در ادامه اين گزارش آمده است: هزاران ترک به خيابان هاي استانبول، آنکارا، ازمير و استان هاتاي در جنوب اين کشور آمدند تا مخالفت خود را با دولت ترکيه اعلام کنند. رجب طيب اردوغان پيش از اين متعهد شده بود آنچه را که آشوب طلبي در ترکيه خواند، از بين خواهد برد. نيروهاي ضدشورش ترکيه بار ديگر به ماشين هاي آب پاش، گلوله هاي پلاستيکي و گاز اشک آور متوسل شدند تا تظاهرکنندگان را متفرق کنند. بيست جوان در شهر استانبول در درگيري با نيروهاي پليس بازداشت شدند. 

گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: صداي اعتراضات در خيابان هاي ترکيه مسئله جديدي نيست. در اعتراضات چند ماه پيش در ترکيه پنج نفر کشته شدند. ناآرامي هاي اخير در ترکيه شش ماه پيش از انتخابات محلي همچنان ادامه دارد. انتخابات محلي در واقع مقدمه انتخابات رياست جمهوري و پارلماني ترکيه در سال 2015 است. 
برچسب ها: دولت ، ترکیه ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار