مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از مصرف ١١,٢ میلیارد لیتر سوخت مایع در بخش نیروگاهی از ابتدای امسال تا ١٨ شهریور امسال خبرداد.

به گزارش  خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مصطفی کشکولی با بيان اين مطلب گفت: مصرف سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) به دلیل محدویت در تحویل گازطبیعی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢,٩ میلیارد لیتر افزایش داشته است که از رشد ٣٥ درصدی مصرف این فرآورده ها حکایت دارد.
 
وی افزایش مصرف نفت گاز نیروگاه های کشور را در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته (منتهی به ١٨ شهریور)  ١,٨ میلیارد لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف نفت کوره بخش نیروگاهی نیز در 172 روز گذشته و در قیاس با مدت مشابه سال قبل،یک میلیارد و یکصد میلیون لیتر افزایش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی،رشد مصرف نفت گاز نیروگاه ها را در مقایسه با مدت مشابه ( ١٧٢ روز پارسال) ٨٢ درصد خواند و گفت: رشد مصرف نفت کوره بخش نیروگاهی کشور نیز در ١٧٢ روز گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل، ١٨ درصد بوده است.
 
کشکولی تاکید کرد: با وجود افزایش ٢,٩ میلیارد لیتری مصرف سوخت مایع نیروگاه ها در نیمه نخست امسال(در مقایسه با مدت مشابه سال قبل) تلاش شده است موجودی این فرآورده ها، همانند سال گذشته حفظ شود.
 
تکمیل ظرفیت سوخت زمستانی نیروگا ها تا ١٥ آبان
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر این که تامین سوخت نیروگاه های کشور ازجمله برنامه ها و اولویت های مهم به شمار می آید، گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده، ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع بخش نیروگاهی کشور می بایست تا ١٥ آبان تکمیل شود.
 
کشکولی موجودی کنونی سوخت مایع بخش نیروگاه را مطلوب خواند و گفت: تلاش می شود ظرفیت پیش بینی شده برای ذخیره سازی نفت گاز و نفت کوره مورد نیاز نیروگاه ها با تحویل حجم بیشتر گاز به این بخش تا زمان تعیین شده، تکمیل شود.
 
وی تصریح کرد: انتظار می رود با تحویل حجم بیشتر گاز به نیروگاه ها، کاهش مصرف سوخت مایع در این بخش، همچنین تکمیل ظرفیت ذخیره سازی تا زمان مقرر و همکاری همیشگی مردم در مصرف بهینه و منطقی گاز، زمستان امسال نیز بدون دغدغه سپری شود.
 
برنامه ریری برای تامین سوخت دیگر بخش های مصرف کننده
 
کشکولی با بیان این که ذخیره سازی سوخت مایع برای دیگر بخش های مصرف کننده (صنایع، آموزشگاه ها، مدارس، ...) نیز در دست انجام است، اظهار کرد:  براین اساس اطلاعیه ای تنظیم و به استان های مختلف کشور ابلاغ شده تا اقدام های لازم در این خصوص را انجام دهند.
 
پیش بینی تامین بنزین نوروز سال ٩٣
 
وی برنامه ریزی برای ذخیره سازی و تامین بنزین مورد نیاز نوروز سال آینده را از دیگر اقدام های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام و تاکید کرد: این مهم از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است تا در تعطیلات نوروزی سال ١٣٩٣ پاسخ گوی هموطنان باشیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ذخیره سازی ، سوخت ، زمستان ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار