مصرف روزانه بنزين جزيره کيش در مرز 90 هزار ليتر

رییس ناحیه کیش میانگین مصرف روزانه بنزین در جزیره کیش را ٩٠ هزار لیتر و مصرف گازوییل را ٤٠٠ هزار لیتر در روز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هوشنگ وفایی پور رییس ناحیه کیش با تاکید براین که تامین فرآورده درجزیره ای با یکصد کیلومترمربع مساحت که راه به خشکی ندارد، موضوع مهمی است، افزود: انواع فرآورده مورد نیازاعم از بنزین (به ویژه بنزین هواپیما) نفت گاز (گازوییل) و گاز مایع به وسیله شناور از بندر عباس به جزیره کیش وارد و در مخازن سوخت ذخیره می شوند.
 
وفایی پور تصریح کرد: در شرایط عادی، به طور میانگین روزانه ١٥٠ هزار لیتر سوخت گیری هواپیما در این ناحیه انجام می شود که در شرایط خاص مانند تعطیلات نوروز به ٢٥٠ تا ٣٠٠ هزار لیتر در روز نیز افزایش می یابد.
 
رییس ناحیه کیش نیروگاه را از دیگر مصرف کنندگان عمده و مهم جزیره کیش برشمرد و گفت: تامین سوخت نیروگاه کیش از دیگر مسئولیت های این ناحیه است؛ به گونه ای که برای تولید برق جزیره به روزانه ٣٠٠ هزار لیتر نفت گاز نیاز دارد.
 
وي تصريح کرد:  دربرخی موارد نیزبه دلیل افت فشار گاز، تحویل سوخت به بخش نیروگاهی جزیره کیش به ٩٠٠ هزار لیتر در روز نیز می رسد؛ بنابراین می بایست ذخیره سازی مطلوبی برای تامین نفت گاز(گازوییل) انجام گیرد تا برای مصرف کنندگان مشکلی ایجاد نشود.
 
وفایی پور جزیره کیش را قطب تجاری و اقتصادی کشور وخلیج فارس خواند و گفت: در این جزیره شناورها و کشتی های متعددی تردد می کنند و سوخت رسانی به آنها نیز با نرخ های مصوب انجام می شود.
 
رییس ناحیه کیش درباره تامین سوخت خودروها در این جزیره نیز گفت: درجزیره کیش هم اکنون دو جایگاه (شرکتی و اختصاصی) فعالیت می کنند و مجوز احداث یک جایگاه جدید به صورت مجتمع خدماتی –رفاهی نیز گرفته شده است.
 
به گفته وی احداث دو باب جایگاه دیگر عرضه فرآورده (بنزین و گازوییل) از سوی بخش خصوصی نیز در دست اقدام است.
 
وفایی پور میانگین مصرف روزانه بنزین در جزیره کیش را ٩٠ هزار لیتر و مصرف گازوییل را ٤٠٠ هزار لیتر در روز اعلام کرد.
 
رییس ناحیه کیش تامین گاز مایع( ال پی جی) را از دیگر فعالیت های این شرکت خواند و گفت: مصرف کنندگان این فرآورده، هتل های و رستوران های بزرگ، مراکز تجاری هستند که و به صورت سیلندری و بالک  این فرآورده در اختیار آنها قرار می گیرد.
 
وی مصرف گاز مایع جزیره کیش را ماهانه ٣٥٠ تن اعلام کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصرف ، بنزین ، کیش ، میانگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار