دبیر دومين همایش مدیریت سبز گفت :عامل اصلی گرم شدن کره زمین در دهه‌های اخیر گازهای گلخانه‌ای است و در ایران می‌توانیم با ایجاد فرهنگ مدیریت سبز که تلفیقی از انرژی و محیط زیست است و یک ساختار نظام‌مند در کنار چالش‌های اقتصادی به مشکلات محیط زیستی بپردازیم

«حمیدرضا نصری» در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، در همایش مدیریت سبز ، با اشاره به تمدید پیمان کیوتو براي کاهش گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 گفت:با توجه به سهم قابل توجه ایران در تولید کربن اگر در سال‌های آینده الگوی مصرف خود را تغییر ندهیم باید به جامعه جهانی غرامت بپردازیم.

وی با بیان اینکه مدیریت سبز به این معنا است که در کنار مسایل اقتصادی به مسایل زیست محیطی نیز توجه کنیم،‌ افزود: مدیریت سبز فعالیتی در راستای گسترش رویکرد مسوولیت پذیری زیست‌محیطی همگرا با مسوولیت‌های اقتصادی و اجتماعی است و خواهان توجه سازمان‌ها به مسایل زیست محیطی در کنار فعالیت‌های اقتصادی می‌باشد و تلاش دارد سازمان‌های مختلف را از پیامد برنامه های خود آگاه کند.

وی دو موضوع مشخص در رویکرد سبز را ایجاد سازمان‌های سبز و ایجاد فناوری‌های تکنولوژیک دانست و گفت:مقوله انرژی از محیط زیست جدایی ناپذیر است و ما امانت‌دار آینده هستیم و این انرژی را باید برای نسل‌هاي آینده نگهداری کنیم.

نصری با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته تولید و مصرف انرژی به یکی از معضلات جوامع مختلف تبدیل شده است،گفت: وی ‌ اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در کنار کسب و کار سبز به آن توجه شود مقوله محصول و توجه به چرخه عمر آن دريك سازمان است كه به نوعی بازگشت محصول به طبیعت را مد نظر قرار می‌دهد.

نصری هم‌چنین دفتر کار سبز را معرفی کرد و گفت: دفتر کار سبز سال‌ها قبل در کشورهای اروپایی عملی شده است و در بند 190 قانون پنجم توسعه به آن اشاره شده است.

«مجید سرایداریان»رییس انجمن مدیریت سبز ایران در این همایش گفت:متاسفانه ایران در بحث تولید کربن رتبه بالایی دارد و اگر با این وضعیت کشور ما ادامه دهد باید در سال 2015 میلادی به تمام کشورهای جهان غرامت پرداخت کند.

وی اظهار کرد: با NGO مدیریت سبز ایران یک یکپارچگی در زمینه مصرف انرژی و محیط زیست ایجاد کرده‌ایم.وی با بیان اینکه امروز مدل‌های ساختمان سازی انجمن مدیریت سبز در ساختمان‌های مختلف کشور و خارج از کشور انجام شده و نتایج قابل توجه داشته است، افزود:این مدل‌ها علاوه بر برگشت هزینه های انرژی‌های اتلاف شده موجب بازدهی برخی شرکت‌ها نیز می‌شود چرا که ماهیت مدیریت سبز کاهش مصارف است.

سرایداریان تصریح کرد در بحث‌های زیست محیطی همیشه به اشتباه انگشت اتهام را به سمت صنایع می‌گیریم در حالی که مصرف انرژی در ساختمان چند طبقه یک وزارت خانه بسیار بیشتر از یک صنعت است زیرا صنایع انرژی با هدف تولید محصول مصرف می‌کنند اما جامعه از اتلاف انرژی در یک ساختمان سودی نمی‌برد.

وی تاکید کرد: در بحث دفاتر سبز (GREEN OFFICE) 9 حوزه انرژی،آب،زباله‌ها، خرید،تدارکات،کاغذ، حمل و نقل، صدا و هوا باید کنترل شود تا یک دفتر سبز ایجاد شود./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، مدیریت ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.