ايران در سال گذشته، 200 هزار تن معادل 480 ميليون دلار شکلات به کشورهاي مختلف صادر کرده است.

جمشيد مغازه اي رئيس انجمن صنفي صنايع شيريني و شکلات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: هم اکنون 360 کارخانه توليد شيريني و شکلات با ظرفيت مجموعا 2 ميليون تن در کشور مشغول به فعاليت هستند.

وي گفت: البته کل توليد شکلات و شيريني کارخانه اي در کشور، حدود 450 هزار تن است که از اين ميزان 200 هزار تن ‌آن صادر مي شود.

مغازه اي با اشاره به اينکه ايران هم اکنون به 60 کشور دنيا از جمله امريکا، استراليا و ژاپن شکلات صادر مي شکند اظهار داشت: در اطراف ايران يک بازار 1 ميليارد دلاري براي صادرات شکلات وجود دارد که در صورت افزايش توليد و رسيدن به ظرفيت 2 ميليون تن در سال به سادگي مي‌توان رقم صادرات شيريني و شکلات ايران را در کوتاه مدت ارتقا داد.

رئيس انجمن شيريني و شکلات گفت: هم اکنون يک چهارم شکر، 4 تا 5 ميليون تن گندم و نيز 150 هزار تن روغن موجود در کشور توسط صنايع شيريني و شکلات به عنوان مواد اوليه جذب مي شود.

وي ادامه داد: از سال 80 به بعد، صنعت غذايي ايران به ويژه صنعت شيريني و شکلات از رشد و توسعه بسيار خوبي برخوردار بوده به گونه اي که در سال 80 تنها در برند شکلات و شيريني ايران در دنيا شناخته شده بود در حالي که امروز بيش از صد برند شکلات ايراني در جهان شناخته شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شکلات ، شیرینی ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار