يك روانشناس گفت: تحريكات ذهني كودكان از سوي والدين، ژن و محيط، سهم فراواني در افزايش و تقويت هوش كودك دارند و در اين راستا عوامل محيطي را سلامت، تغذيه و تربيت خانوادگي معرفي كرده‌اند.

رحيمي در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: حتي اگر ژن‌ها نقش اصلي در ميزان ضريب هوشي افراد را داشته باشند، هرگز نمي‌توان تأثير والدين را بر ذهن كودك منكر شد، به خصوص در سال‌هاي اول زندگي كودك، وقتي هنوز در حال شكل‌گيري و تكامل است، توجهات والدين حتي اگر شركت در بازي ساده‌اي باشد، به ايجاد مداربندي‌هاي نغزي پيچيده و ضروري و تقويت آن براي ارتقاي هوش كودك كمك مي‌كند.
وي تصريح كرد: واقعا لازم است، والدين بدانند كه چقدر داده‌هايشان به فرزندان مهم و سرنوشت‌ساز و كودك از سنين پايين و در بدو تولد تحت تأثير تربيت والدين قرار مي‌گيرد.
در ادامه وي افزود: والديني كه همواره طي بازي‌هاي كودكان و ديگر علاقه‌مندي‌هاي او در سنين مختلف، با طرح سؤالات و صحبت درماني، آموزش‌ها و ... او را ياري مي‌دهند، باعث افزايش حس كنجكاوي و كشف ناشناخته‌ها توسط وي در كودكي و آينده خواهند شد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: به منظور برنامه‌ريزي كمك به ذهن فرزندان، محدود يك زماني داديم.
دانشمندان معتقدند نيازي نيست براي دستيابي به اين هدف آموزش‌هاي رسمي خاصي را براي كودكان در نظر بگيريم. آنچه ضروري است ايجاد فضاي مناسب و تحريك‌كننده براي تعليم روزمره است./ف
برچسب ها: هوش ، کودکان ، روانشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.