مدير عامل اتحاديه کشور تعاوني هاي سهام عدالت کشور اعلام کرد:‌ تاکنون 45 ميليون نفر سهام عدالت گرفته اند که ارزش آن به بيش از يکصد هزار ميليارد تومان مي رسد و سهام عدالت هر فرد 2.6 ميليون تومان مي ارزد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داريوش پاک بين گفت:‌ بحث ورود سهام عدالت به بورس يا فرابورس در ماه هاي اخير به طور جدي مطرح شده است اما در حال بررسي راهکارهاي تحقق اهداف طرح توزيع سهام عدالت مبني بر توانمندي سازي مردم هستيم و نبايد شرايطي فراهم شود که عده اي با دلالي و فريب صاحبان سهام آن را ارزان خريداري کنند بلکه بايد به جايگاه واقعي خود برسد.

وي گفت: ورود سهام عدالت به بازار بورس اولويت نخست نيست بلکه تحقق اهداف اصلي آن يعني گسترش اشتغال توسعه استاني و توسعه اقتصادي خانوارها در اولويت اول قرار دارد.

پاک بين گفت:‌ ورود شرکت هاي استاني سهام عدالت در آينده بررسي خواهد شد و بايد آسيب شناسي کامل وارزيابي دقيق صورت گيرد تا حداقل آسيب را داشته باشد.

وي گفت :  10 دذصد يا حدود 3 تا 4 ميليون نفر شکاف در توزيع سهام عدالت داريم که در 6 مرحله توزيع سهام عدالت افراد تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي تا کارگران ساختماني موفق نشدند اين سهام را دريافت کنند.

پاک بين اظهار داشت: دولت يازدهم نيز اين موضوع را بررسي مي کند و هرگونه تصميم گيري اطلاع رساني خواهدشد.

وي گفت: سهام عدالت به صورت يک سبد سهام است وهيچ فرقي ميان سبدهاي سهام وجو ندارد چون به صورت مشاع است و ارزش سهامي که در دوره جديد به کارگران داده مي شود مانند سهام افرادي است که در مرحله نخست گرفته اند.

مديرعامل اتحاديه کشوري تعاوني هاي سهام عدالت اعلام کرد: در اجراي طرح توزيع سهام عدالت در سال هاي 85 و 86 سود سهام توزيع و در ادامه با موصبه مجلس قرار شد سود اين سهام براي اقساط سهام اختصاص يابد تا زودتر قيمت اين سهام تسويه شود.

داريوش پاک بين پيش از اين هم تاکيد کرده است: سهام عدالت هنوز وارد فرابورس نشده است و هر گونه خريد و فروش آن غير قانوني و ممنوع است.

وي افزود: هيچ شرکت تعاوني سهام عدالت خريد و فروش سهام عدالت ندارد و براي افرادي که با روش هاي غيرقانوني اين سهام را خريد و فروش کنند انتقال سهام صورت نخواهد گرفت و موجب لغو امتياز سهام عدالت افراد مي شود.

پاک بين با اشاره به افزايش ارزش سهام عدالت توصيه کرد سهامداران عدالت هوشياري خود را حفظ کنند.

سهام عدالت تاکنون در اولويت متعدد از جمله قشرهاي آسيب پذير تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره)‌و سازمان بهزيستي و همچنين ساکنان مناطق روستايي و کارگران ساختماني و کارمندان توزيع شده است.

اين طرح ابتدا شامل هفت دهک جمعيتي معادل 45 ميليون نفر مي شد که افزايش يافت و هم اکنون طرح توزيع سهام عدالت کارگران ساختماني در حال اجراست از بيش از 63 شرکتي که سهام آنها براي طرح سهام عدالت واگذار شده است 34 شرکت در بورس حضور دارد و از بهترين هاي بنگاههاي اقتصادي محسوب مي شود که هلدينگ خليج فارس يکي از اين شرکتهاست.

ارزش اين سهام متناسب با رشد شاخص هاي بورس افزايش مي يابد و اقساط آنها از طريق سود سهام پرداخت مي شود.

تاکنون بخشي از قيمت سهام از اين طريق پرداخت شده است و پس از تکميل طرح در خصوص حضور اين سهام در بورس يا فرابورس و خريد و فروش آن تصميم گيري خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سهام ، عدالت ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار