پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در کرمان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم پایانی پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: 9دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور در حیطه ی علوم پایه در این المپیاد حائز رتبه شدند.

دکترعبدالرضا صباحی افزود : دانشگاه های علوم پزشکی ارتش ، شهید بهشتی ، اصفهان ، بابل ، بیرجند ، تبریز ، تهران ، گلستان و کرمان در حیطه علوم پایه حائز رتبه شدند.

وی افزود : 75داور از 22 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در این المپیاد حضور و بر آزمون نظارت داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در این المپیاد 281 دانشجو دختر و 233 دانشجو پسر حضور داشتند گفت : هدف از برگزاری این المپیاد ارتقاء علمی است.

دکترصباحی با بیان اینکه مهم ترین رخداد این المپیاد شناسنامه دار شدن دانشجویان است افزود : دانشجویانی که در این المپیاد حائز رتبه می شوند می توانند از امکانات و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد : گواهی موفقیت و برتری کشوری، به برگزیدگان دراین المپیاد اهدا می شود.

دکتر صباحی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش ها و المپیاد ها یک الگو است خاطرنشان کرد :در این المپیاد در کنار برگزیدگان 4 حیطه یک گروه به عنوان گروه اخلاق برگزیده و جایزه به آن تعلق می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین یادآور شد: 150 هزار دانشجو در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد تنها 5هزار نفر، دانشجو در علوم پزشکی است.

وی گفت : یکی از افتخارات استان کرمان در این المپیاد ، آزمون های ورودی و هماهنگ بودن آن است.

دکترصباحی با اشاره به اینکه از سال88 المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شکل گرفته است افزود: ششمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سال آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

514 دانشجو در 4 حیطه در این المپیاد به رقابت پرداختند که در هر حیطه به صورت انفرادی از 9 نفر تجلیل شد ./س


برچسب ها: المپیاد ، پزشکی ، دانشجو ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.